TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Wyprawy samochodowe Włochy samochodem zwiedzanie - najpiękniejsze miejsca - plaże - najlepsze campingi

Idź do strony

24 czerwiec, region : Friuli-Wenecja Julijska, wyprawa : Włochy samochodem (część #20)

Kemping Sabbiadoro - rodzinny kemping nad Adriatykiem blisko Polski

Włochy - Lignano Sabbiadoro

Camping Sabbiadoro był naszą ostatnią noclegową przystanią w trakcie 23 dniowej samochodowej podróży po Włoszech. A dokładniej po sześciu włoskich regionach - Toskanii, Umbrii, Lacjum, Emilii Romania, Marche i Veneto. Dlaczego akurat wybraliśmy ten kemping spośród 50 innych umiejscowionych na wybrzeżu Adriatyku? Być może was zaskoczymy, ale wybór był w sumie prosty. Będąc jeszcze w regionie Marche na kempingu Bellamare w okolicy Ankony postanowiliśmy...

18 czerwiec, region : Umbria, wyprawa : Włochy samochodem (część #14)

Asyż - koronny klejnot Umbrii

Włochy - Asyż

Umbria to następny po Toskanii włoski region który postanowiliśmy zobaczyć, poznać, dotknąć, posmakować i zwiedzić w trakcie naszej samochodowej wycieczki po Włoszech. Stolicą Umbrii jest miasteczko Perugia, a duchownym centrum znany chyba wszystkim...Asyż. I to właśnie od tego miejsca postanowiliśmy rozpocząć zwiedzanie nowo odkrywanego włoskiego regionu. Przyjeżdżając do Umbrii z sąsiedniej Toskanii na pierwszy rzut oka nie widać było zbytnio różnicy...

16 czerwiec, region : Toskania, wyprawa : Włochy samochodem (część #12)

Pitigliano - tufowe miasteczko na krańcu Toskanii

Włochy - Pitigliano

Ostatnią atrakcją regionu Toskania jaką udało nam się odwiedzić i zwiedzić było wyjątkowe na skalę europejską miasteczko. Pitigliano leżące w prowincji Grosseto to malownicze i zarazem bardzo kameralne miasteczko zawieszone na wysokiej tufowej skale z zabytkowym układem ulic. To autentyczne toskańskie miasteczko w którym czas zatrzymał się na wieki. Na majestatycznej wulkanicznej skale wyrosły nieodrestaurowywane od pokoleń średniowieczne budynki. To...

16 czerwiec, region : Toskania, wyprawa : Włochy samochodem (część #11)

Cascate del Mulino Saturnia - darmowe termalne cuda natury

Włochy - Saturnia

Wprost z term Bagni di San Filippo ruszyliśmy samochodem w kierunku następnej cudownej atrakcji regionu Toskania - Terme di Saturnia. W Toskanii znajdują się liczne źródła naturalnej energii geotermalnej. Postanowiliśmy odwiedzić kolejne z nich. Termy Saturnia to najsłynniejsze źródło termalne w całych Włoszech. Do celu następnej włoskiej atrakcji mieliśmy 55 kilometrów. Nasze podróże takie są. Codzienna zmiana okolicy to niemalże rytuał. Zwyczajnie nie...

16 czerwiec, region : Toskania, wyprawa : Włochy samochodem (część #10)

Termy Bagni di San Filippo - naturalne gorące źródła Toskanii

Włochy - Castiglione di Orcia

Bagni San Filippo to malutkie miasteczko położone pomiędzy Val d'Orcia oraz Monte Amiata. Miejsce nie wyróżnia się w zasadzie niczym szczególnym poza jedną wspaniałą atrakcją. Są nią całkowicie darmowe, naturalne termy św. Filipa znane już od starożytnych czasów. Cudowny, wręcz magiczny krajobraz białych wapiennych formacji ukrytych pomiędzy drzewami, niewielkie wodospady i półki skalne tworzące liczne cudowne wodne kaskady. Co ciekawe woda nie...

15 czerwiec, region : Toskania, wyprawa : Włochy samochodem (część #9)

Val d'Orcia - śladami Gladiatora

Włochy - Pienza

Za czym przybyliśmy do przepięknej Pienzy, postanowiliśmy nieco pobłądzić bez celu po toskańskich wiejskich drogach. A te zachwycały nas nieustannie. Hektary spektakularnych pól uprawnych pokrytych zbożem z którego powstaje najlepsza mąka w całych Włoszech i najlepsze ciasto na pizzę zarazem, spalone słońcem trawy i pagórki na których porozrzucane stogi siana kreowały niesamowitą scenerię okolicy, pocztówkowe wzgórza na których przycupnęły majestatyczne...

15 czerwiec, region : Toskania, wyprawa : Włochy samochodem (część #8)

Pienza - średniowieczny klejnot pośród wzgórz Val di Orcia

Włochy - Pienza

Następny dzień spędzony na spokojnym kempingu Il Treccolo w Toskanii i kolejna zaplanowana samochodowa wycieczka. Gdzie tym razem? Wybraliśmy się do znanego zapewne wszystkim miasteczka, którzy choć jeden raz pomyśleli o wakacjach w Toskanii. Pienza bo o niej będzie ta relacja, to jedno z najpiękniejszych naszym zdaniem historycznych miasteczek w prowincji Siena, położonych pośród wzgórz i dolin Val di Orcia. Wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa...

14 czerwiec, region : Toskania, wyprawa : Włochy samochodem (część #7)

Montepulciano - panoramiczny zakątek Toskanii

Włochy - Montepulciano

Pierwszym miejscem które koniecznie chcieliśmy odwiedzić w trakcie pobytu na kempingu Il Treccolo było Montepulciano. Dlaczego? Uwielbiamy włóczyć się bez celu po średniowiecznych wsiach i malutkich zabytkowych miasteczkach. Chłonąć ich klimat wedle własnych zasad i upodobań. górskie miasteczko położone na wysokości 605m.n.p.m. w prowincji Siena w Toskanii, w środkowych Włoszech. Turystyczna stolica południowej części Toskanii jak sama jej nazwa...

13 czerwiec, region : Toskania, wyprawa : Włochy samochodem (część #5)

Siena - kamienne miasto pomiędzy wzgórzami

Włochy - Siena

Zaraz po śniadaniu samochodem do jednego z najbardziej znanych miast regionu - majestatycznej Sieny. Dlaczego akurat Siena? Dlatego że to właśnie Siena szczyci się najwspanialszym średniowiecznym, pochyłym rynkiem we Włoszech - Piazza del Campo, w którego sąsiedztwie przycupnęła okazała pasiasta katedra. Symbolem Sieny podobnie jak Rzymu jest wilczyca karmiąca bliźnięta, ale miasto słynie głównie z zabytków będących prawdziwymi perłami włoskiej...

13 czerwiec, region : Toskania, wyprawa : Włochy samochodem (część #4)

Volterra - przedsmak Toskanii

Włochy - Volterra

Volterra to nasz drugi wakacyjny cel samochodowej podróży po Włoszech i taki będzie w zasadzie cały prawie 24-dniowy trip. Będziemy błądzić po urokliwych miejscach tej części Włoch. Do celu jednodniowej wycieczki mieliśmy około 35 kilometrów które wąskimi, krętymi drogami Toskanii pokonaliśmy w ciągu godzinki wliczając kilka przystanków na pocztówkowe zdjęcia po drodze. Z kempingu Boschetto di Piema do Volterry wiedzie malownicza, bardzo wygodna szosa...

12 czerwiec, region : Toskania, wyprawa : Włochy samochodem (część #3)

San Gimignano - średniowieczny Manhattan we włoskim stylu

Włochy - San Gimignano

W trakcie pobytu na kempingu Boschetto di Piema umiejscowionym można by rzec u stóp urokliwego San Gimignano zwanego Manhattanem średniowiecza, wybraliśmy się na popołudniową przechadzkę do centrum miasteczka. San Gimignano to jedno z tych miejsc, które według przewodników nie powinno się pominąć w trakcie planowania podróży po najwspanialszej widokowo włoskiej wsi - Toskanii. Z kempingu wprost do Centro Storico San Gimignano prowadzi wygodny szeroki...

10 czerwiec, region : Toskania, wyprawa : Włochy samochodem (część #1)

Toskania samochodem - wyprawa z Krakowa do Włoch

Włochy - Opis trasy krok po kroku

Tegoroczna podróż miała być najdalszą i najdłuższą podróżą samochodem po Europie. Przygotowaliśmy się do niej długie lata, krok po kroku starannie selekcjonując miejsca, miasteczka, wsie, plaże i atrakcje turystyczne. Chcieliśmy dotrzeć samochodem na Koniec Europy. Ten jeden jedyny raz! Czekaliśmy na odpowiednią chwilę, a ta nadarzyła się po 13 latach małżeństwa. Wszystko było gotowe do wyjazdu. Byliśmy w pełni spakowani i przygotowani do podróży. Pogodziliśmy się...

9 wrzesień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy samochodem (część #22)

Powrót z Sardynii krok po kroku - prom z Olbii do Livorno

Włochy - Sardynia - Olbia - Corso Umberto I - Port Olbia - Prom Sardynia Włochy

Wszystko co dobre szybko się kończy. Tak było i tym razem. Czas powrotu. Powrotu do Polski. Przed nami 8-godzinny rejs z Olbii do Livorno, a później już tylko ~1500 kilometrów do domu. Ten dzień rozpoczęliśmy od spakowania naszego dobytku rozstawionego na kempingu Cugnana, który posłużył nam jako ostatnia baza noclegowo-wypadowa na Sardynii. Po opuszczeniu obiektu pojechaliśmy na zakupy i na ostatnią odwiedzoną przez nas plażę na wyspie - plażę...

9 wrzesień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy samochodem (część #21)

Cala Banana - urokliwa plaża w pobliżu Olbii

Włochy - Sardynia - Nodu Pianu - Plaża Cala Banana

I nadszedł ten dzień. Ostatni dzień 21-dniowego pobytu na Sardynii. Jeszcze nie wjechaliśmy na prom, a już zaczęliśmy tęsknić. Tyle miejsc i wspaniałych plaż wciąż pozostaje nieodkrytych...Może za rok? Zobaczymy. A tymczasem czas powoli pakować kempingowe graty. Z rana spakowaliśmy nasz cały dobytek do samochodu i postanowiliśmy w fajny sposób wykorzystać ten ostatni dzień na wyspie. Podczas porannej kawki na kempingu Cugnana w Porto Rotondo...

7 wrzesień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy samochodem (część #20)

San Pantaleo - najpiękniejsze miasteczka Costa Smeralda

Włochy - Sardynia - San Pantaleo - Rynek San Pantaleo

San Pantaleo? Tego nie było w planie! Jak to się stało, że przez przypadek odkryliśmy przepiękne, malowniczo położone w sardyńskich górach miasteczko? Wracając kilka dni wstecz z plaży La Licciola w kierunku kempingu Camping Cugnana niechcący pomyliliśmy drogę. Opieramy się głównie na tradycyjnych mapach i nawigacji Mio. Tym razem skorzystaliśmy z Google Maps, które traktujemy z lekkim przymrużeniem oka, ale tym razem nie byliśmy "źli", że mapa nas...
Idź do strony

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsca

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pod ręką do góry ↑
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.