TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Gdzie wyjechać - poznaj ciekawy region i jego atrakcje Costa Smeralda

Idź do strony

9 wrzesień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy - Sardynia samochodem (część #22)

Powrót z Sardynii krok po kroku - prom z Olbii do Livorno

Włochy - Sardynia - Olbia - Corso Umberto I - Port Olbia - Prom Sardynia Włochy

Wszystko co dobre szybko się kończy. Tak było i tym razem. Czas powrotu. Powrotu do Polski. Przed nami 8-godzinny rejs z Olbii do Livorno, a później już tylko ~1500 kilometrów do domu. Ten dzień rozpoczęliśmy od spakowania naszego dobytku rozstawionego na kempingu Cugnana, który posłużył nam jako ostatnia baza noclegowo-wypadowa na Sardynii. Po opuszczeniu obiektu pojechaliśmy na zakupy i na ostatnią odwiedzoną przez nas plażę na wyspie - plażę...

9 wrzesień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy - Sardynia samochodem (część #21)

Cala Banana - urokliwa plaża w pobliżu Olbii

Włochy - Sardynia - Nodu Pianu - Plaża Cala Banana

I nadszedł ten dzień. Ostatni dzień 21-dniowego pobytu na Sardynii. Jeszcze nie wjechaliśmy na prom, a już zaczęliśmy tęsknić. Tyle miejsc i wspaniałych plaż wciąż pozostaje nieodkrytych...Może za rok? Zobaczymy. A tymczasem czas powoli pakować kempingowe graty. Z rana spakowaliśmy nasz cały dobytek do samochodu i postanowiliśmy w fajny sposób wykorzystać ten ostatni dzień na wyspie. Podczas porannej kawki na kempingu Cugnana w Porto Rotondo...

7 wrzesień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy - Sardynia samochodem (część #20)

San Pantaleo - najpiękniejsze miasteczka Costa Smeralda

Włochy - Sardynia - San Pantaleo - Rynek San Pantaleo

San Pantaleo? Tego nie było w planie! Jak to się stało, że przez przypadek odkryliśmy przepiękne, malowniczo położone w sardyńskich górach miasteczko? Wracając kilka dni wstecz z plaży La Licciola w kierunku kempingu Camping Cugnana niechcący pomyliliśmy drogę. Opieramy się głównie na tradycyjnych mapach i nawigacji Mio. Tym razem skorzystaliśmy z Google Maps, które traktujemy z lekkim przymrużeniem oka, ale tym razem nie byliśmy "źli", że mapa nas...

7 wrzesień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy - Sardynia samochodem (część #19)

Sos Aranzos - czarujące plaże Golfo Aranci na Sardynii

Włochy - Sardynia - Golfo Aranci - Plaża Sos Aranzos - Fall in love with Sardinia :-)

Plaża Sos Aranzos była jedną z ostatnich, jakie odwiedziliśmy. Najpiękniejsze plaże w pobliżu Golfo Aranci i plaże północno-wschodniej Sardynii, czyli ciąg dalszy naszej podróży po wyspie. Na plażę dotarliśmy samochodem przed południem tradycyjnie wprost z naszej bazy noclegowej, kempingu Cugnana Porto Rotondo. Do spiaggia Sos Aranzos prowadzą dwie drogi. Jedna przez interior, druga brzegiem morza. Zgadnij, którą wybraliśmy? Tak, właśnie tą :-) Wysoko...

6 wrzesień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy - Sardynia samochodem (część #18)

Capriccioli Est - najpiękniejsze plaże Costa Smeralda

Włochy - Sardynia - Capriccioli - Plaża Capriccioli - Plaża La Celvia - Plaża Słonia

Na plażę Capriccioli wybraliśmy się w porannych godzinach wprost z naszej bazy noclegowej, kempingu Cugnana Porto Rotondo. Musimy przyznać, że droga do plaży była bardzo malownicza za sprawą jej położenia. W zasadzie co krok chciałoby się zatrzymać samochód i porobić pamiątkowe zdjęcia lub wypić poranną kawę w widokowych restauracjach. Dojazd do plaży był krótki, zajął nam około 10 minut, a odległość od kempingu Cugnana do plaży Capriccioli to zaledwie 15...

6 wrzesień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy - Sardynia samochodem (część #17)

Camping Cugnana - poznaj malowniczą okolicę Porto Rotondo

Włochy - Sardynia - Porto Rotondo - Camping Cugnana

Wprost z plaży La Licciola o której pisaliśmy w poprzedniej części relacji podróży samochodem z Krakowa na Sardynię wróciliśmy na sardyńskie szosy i ruszyliśmy w kierunku campingu Cugnana, który miał być naszą ostatnią przystanią i portem noclegowym zarazem podczas 21 dniowego pobytu na włoskiej wyspie. Dlaczego wybraliśmy camping Cugnana w Porto Rotondo na ostatnie dni pobytu na Sardynii? Postanowiliśmy w przeciwieństwie do poprzednich kempingów...

5 wrzesień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy - Sardynia samochodem (część #16)

La Licciola - zjawiskowa plaża wschodniego wybrzeża Sardynii

Włochy - Sardynia - Santa Teresa di Gallura - Plaża La Licciola

Po sympatycznym spacerze i przedpołudniowej kawce w Castelsardo wyruszyliśmy w kierunku wschodnim, w poszukiwaniu noclegowej przystani czyli następnego campingu na trasie naszej podróży po Sardynii. Ostatnie kilka dni postanowiliśmy spędzić gdzieś pomiędzy Santa Teresa di Gallura a Olbią i na tym obszarze skupiliśmy uwagę. Kiedy prowadziłem samochód, Agata w tym czasie szukała na telefonie ciekawego miejsca noclegowego z basenem, bowiem pomimo...

2 wrzesień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy - Sardynia samochodem (część #10)

Plaża Monti Russu i Skała Słonia - zjawiskowe miejsca północnej Sardynii

Włochy - Sardynia - Aglientu - Plaża Monti Russu - Skała Słonia

Atrakcje po drodze w kierunku laguny w Stintino. Po opuszczeniu bram campingu skierowaliśmy się na zachód, podążając malowniczą drogą SP90 wiodącą wzdłuż północnego wybrzeża Sardynii. Dojazd na kolejny camping o nazwie Li Nibbari, oddalony około 80 kilometrów od campingu La Liccia postanowiliśmy sobie jednak mocno urozmaicić. Pierwszym celem tegoż dnia była oddalona zaledwie 9 kilometrów od campingu La Liccia plaża Monti Russu do której dotarliśmy...

1 wrzesień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy - Sardynia samochodem (część #9)

Rena Bianca - najpiękniejsza plaża Costa Smeralda

Włochy - Sardynia - Santa Teresa di Gallura - Plaża Rena Bianca - La Crucitta - Torre di Longonsardo - Piazza Vittorio Emanuele I

Najpiękniejsza! Tym jednym tylko słowem moglibyśmy określić naturalne walory tej nietuzinkowej plaży i jej okolicy. Do plaży z centrum miasteczka prowadzi droga z pięknym widokiem na Korsykę, a na jej końcu po lewej stronie znajduje się miejski parking. Plaża Rena Bianca zlokalizowana w miejscowości Santa Teresa di Gallura to naszym zdaniem najpiękniejsza plaża i okolica w tej części Sardynii. Rena Bianca znajduje się zaledwie kilkaset metrów na północ od centrum...

30 sierpień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy - Sardynia samochodem (część #8)

Capo Testa - kraina z baśni

Włochy - Sardynia - Santa Teresa di Gallura - Capo Testa - Plaża Santa Reparata - Plaża Rena di Ponente - Plaża Porto Quadro

Kolejnego dnia wybraliśmy się do jednego z najciekawszych geologicznie miejsc północnej Sardynii - półwyspu Capo Testa. Wybrzeże Gallury jest bardzo urozmaicone. To jeden z najwspanialszych fragmentów sardyńskiego wybrzeża. Jego granice od zachodu wyznacza rzeka Coghinas, od wschodu miejscowość w której spędziliśmy ostatnie kilka dni - San Teodoro, a od południa pasmo gór Monti di Ala. W krajobrazie Gallury dominują przede wszystkim bajeczne formy skalne...

28 sierpień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy - Sardynia samochodem (część #7)

Camping La Liccia - odkryj Szmaragdowe Wybrzeże Costa Smeralda

Włochy - Sardynia - Lu Pultiddolu - Plaża La Liccia - Plaża Rena Majore - Camping La Liccia - Plaża Lu Pultiddolu

Po kilku dniach spędzonych na campingu La Cinta i otaczających San Teodoro przepięknych plażach Sardynii, zgodnie z założeniami podróży zmieniliśmy miejsce zamieszkania. Po porannym śniadaniu spakowaliśmy nasz milion gwiazdkowy hotel (czyt. namiot) i w pełni nadziei bez żadnych wcześniejszych rezerwacji ruszyliśmy w kierunku północnym na kolejny camping, tym razem zlokalizowany w bliskiej okolicy Santa Teresa di Gallura. Do celu podróży mieliśmy niespełna...

28 sierpień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy - Sardynia samochodem (część #6)

Plaża Isuledda w pobliżu San Teodoro - najpiękniejsze plaże wschodniej Sardynii

Włochy - Sardynia - San Teodoro - Plaża Isuledda

Zaledwie kilka kilometrów od San Teodoro na południowy wschód znajduję się bardzo przyjemna plaża La Isuledda - Spiaggia dell'Isuledda. To najbardziej wysunięta na południe plaża w tej okolicy. Jej całkowita długość sięga 400 metrów. Plaża oblewana krystalicznie czystą wodą w odcieniach od turkusu do szmaragdowej zieleni pokryta jest kolorowym jasnym piaskiem z zauważalnymi, małymi kawałkami różowego korala. Bardzo ładnie to wygląda. La Isuledda jest...

27 sierpień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy - Sardynia samochodem (część #5)

Najpiękniejsze plaże wschodniej Sardynii - Plaża Krów - Squadrone o delle Vacche

Włochy - Sardynia - Cala Girgolu - Plaża Formiche - Plaża Squadrone o delle Vacche - Plaża Isuledda - Plaża Girgolu

Kolejny dzień na Sardynii to kolejne plaże do odkrycia i ciekawe atrakcje turystyczne do poznania. O poranku nie wiedzieliśmy jeszcze, że tego dnia dotrzemy do najpiękniejszej plaży oddającej w pełni pod każdym względem piękno włoskiej wyspy. Jedziecie z nami? Zapinajcie pasy. Ruszamy! Po pysznym śniadanku skonsumowanym w promieniach porannego słońca wsiadamy w samochód i ruszamy w kierunku północnym, konkretnie do Cala Girgolu - miejsca oddalonego...

26 sierpień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy - Sardynia samochodem (część #4)

Najpiękniejsze plaże wschodniej Sardynii - cudna Brandinchi & Lu Impostu

Włochy - Sardynia - Lu Impostu - Plaża Lu Impostu - Plaża Brandinchi

Kolejnego dnia pobytu na wyspie tuż po śniadaniu i kawusi z ekspresu, który udało się nam zmieścić z pozostałym campingowym wyposażeniem do bagażnika naszego samochodu, ruszyliśmy poznać oddalone niespełna 15km od naszej bazy noclegowej na campingu La Cinta kolejne plaże wschodniej Sardynii. Plan dnia był luźny - chill&plażing. Po niespełna kilkunastu minutach jazdy dotarliśmy na ogromny parking. Na pierwszą z plaż, Spiaggia di Lu Impostu...

25 sierpień, region : Costa Smeralda, wyprawa : Włochy - Sardynia samochodem (część #3)

Camping La Cinta & plaża - poznaj San Teodoro i najlepsze miejsca dla rodzin z dziećmi

Włochy - Sardynia - San Teodoro - Camping La Cinta - Plaża San Teodoro - Plaża La Cinta

Na Sardynię dopłynęliśmy około godziny 16:00. Po opuszczeniu promu ruszyliśmy z Olbii szosą SS125 w kierunku San Teodoro celem znalezienia pierwszego noclegu na jednym z campingów na wyspie. Nauczeni doświadczeniem z bezproblemowym szukaniem noclegów podróżując po Europie bez wcześniejszych rezerwacji, byliśmy wręcz przekonani że i tym razem pójdzie gładko. A w czasie pandemii covid-19, tym bardziej. Po dotarciu na pierwszy z campingów - camping...
Idź do strony

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsca

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pod ręką do góry ↑
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.