TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Caorle - urocze miasteczko nieopodal Bibione i Wenecji Przewodnik Włochy Wenecja Euganejska Caorle & okolice

Polub nas na Facebooku

12 czerwiec, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Włochy - Caorle

Caorle, urocze miasteczko które musisz zobaczyć

Samochodem do Włoch

- kompletny poradnik

Część #8 -

Caorle

Caorle to niewielka, licząca niespełna 12tyś. mieszkańców turystyczna miejscowość, zlokalizowana na północnym wybrzeżu Adriatyku pomiędzy Bibione i Wenecją. Miasteczko założone zostało w I w p.n.e. przez Rzymian, co potwierdzają liczne znaleziska archeologiczne. Jest jednym z najbardziej urokliwych miast, które poza szeroką czystą plażą miejską przyciąga przepięknie odrestaurowaną starówką z kilkoma ciekawymi atrakcjami turystycznymi.

Sea, sun, colours...Italia!

Darmowe parkowanie w Caorle - czy to możliwe?

Darmowy parking w Caorle

Przygodę z Caorle rozpoczęliśmy od zaparkowania samochodu na darmowym parkingu oddalonym około 800 metrów od centrum miasteczka. Lokalizację parkingu znajdziecie w podsumowaniu relacji. Pieszo podążamy w kierunku kolorowej starówki, po drodze mijając Aquapark Aquafollie. Po niespełna kilku minutach dotarliśmy do ronda przy ulicy Piazza Papa Giovanni, którą wkroczyliśmy do historycznego centrum miasteczka. Spacer po starówce Caorle zainicjowaliśmy wspaniałymi w smaku lodami zakupionymi w lodziarni Mister Gelato. Aparat w ręce, lody w ręce, czas na zgubienie się w gąszczu romantycznych, zadbanych kamieniczek centrum, poprzecinanych szerokimi deptakami oraz wąskimi krętymi uliczkami, które kilkaset lat temu były wodnymi kanałami. Barwne centrum miasteczka kryją liczne sklepy, butiki, knajpki, lodziarnie, a także kilka zacienionych placyków z restauracjami - pizzeriami. Starówka Caorle jest całkowicie zamknięta dla ruchu samochodowego.

Witamy w Caorle

Gdzie nocowaliśmy?

Do Włoch z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Nocowaliśmy na świetnym kempingu Camping Lido Bibione-Pineda, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping Lido Bibione lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej morza.

Spacerem po Caorle - poznajemy atrakcje miasteczka

Pierwszą odwiedzoną przez nas atrakcją turystyczną w Caorle jest średniowieczna, wysoka na 48 metrów krzywa dzwonnica z 1048 roku, zlokalizowana przy kościoła św. Stefana. Cylindryczna wieża, która przetrwała w nienaruszonym stanie jest symbolem miasta. Kolejno odwiedzamy kościół św. Stefana w stylu romańsko-bizantyjskim z 1038 roku, powstały z ruin istniejącej wcześnej bazyliki chrześcijańskiej. We wnętrzu katedry mieści się kilka zabytkowych dzieł sztuki weneckiej, a przy drzwiach świątyni znajdują się dwie płaskorzeźby. Tuż obok znajduje się raczej mało popularne wśród turystów muzeum Museo del Duomo di Santo Stefano di Caorle, zawierające eksponaty typu kielichy, krzyże i relikwiarze.

Wyjątkowo kolorowe lody w Centro Storico i spacer deptakiem

Lody to podstawa, codziennie testujemy nowe smaki ;-)

Jedni rowerkiem, inni spacerkiem po starówce Caorle

Po chwili duchowego odpoczynku opuszczamy na chwilę Centro Storico i wkraczamy na wspaniały, nadmorski bulwar. W oddali na horyzoncie rysuję się ciekawie położona, kolejna atrakcja turystyczna. Wieża kościelna - dzwonnica w stylu romańskim z XIII wieku i kościół Najświętszej Maryi Panny Anielskiej z wspaniałym widokiem na morze Adriatyckie. Spacer bulwarem doprowadził nas na miejską plażę, odwiedziliśmy także barokowe wnętrze sanktuarium z XVIII wieku, którego wielki ołtarz oraz panujący wewnątrz przyjemny chłód zatrzymał nas na dłużej.

Historyczne centrum miasta charakteryzują różnobarwne kamienice

Krzywa dzwonnica

Plaża Levante & kościół Najświętszej Maryi Panny na skraju Adriatyku

Plaża Levante

Kościół Najświętszej Maryi Panny

Kolejne kroki skierowaliśmy w kierunku plaży Spiaggia di Levante. Caorle ma bowiem najszersze plaże spośród niemal wszystkich kurortów regionu. Plaża Levante to piaszczysta, szeroka z łagodnym wstępem do morza, bardzo dobrze zagospodarowana plaża z licznymi beach-barami. Idealna do odpoczynku w połączeniu z spacerem po nadmorskim bulwarze urokliwego miasta Caorle. Zwiedzanie przyjemnego miasteczka zwieńczyliśmy pyszną, włoską kawą z widokiem na Starówkę w tle.

Wracamy do centrum miasteczka

Atrakcje Włochy - co warto zobaczyć w pobliżu Caorle?

Camping Lido - jeden z najlepszych w pobliżu Wenecji (21 kilometrów)
Wenecja - perła morza Adriatyckiego (70 kilometrów)

Ceny

Kawa : 1€
Lody (gałka) : 1,2€
Obiad : 7€

Podsumowanie

Z racji niewielkiej 40 kilometrowej odległości od Bibione, rekomendujemy wybrać się do Caorle na spacer połączony z kawą i równie pysznymi co w Bibione lodami. Darmowe parkowanie samochodu w pobliżu centrum Caorle przy Via A Moro, lokalizacja parkingu zobacz na mapie.

Odsłony : 34,185 osób.

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Włochy
    Camping Lido - jeden z najlepszych w pobliżu Wenecji

Włochy | następny wpis ↦
Sirmione - top 5 klimatycznych miejsc nad pięknym jeziorem Garda

W podobnym klimacie

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.