TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Camping Lido - jeden z najlepszych w pobliżu Wenecji Przewodnik Włochy Wenecja Euganejska Bibione Pineda & okolice

Polub nas na Facebooku

10 czerwiec, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Włochy - kemping Lido

Włochy Adriatyk - camping z basenem. Połączenie idealne? Oceńcie sami!

Samochodem do Włoch

- kompletny poradnik

Część #7 -

Kemping Lido - Bibione

Wybierz się z nami pod namiot na kemping do Włoch :-) Prywatnie testujemy europejskie kempingi - sprawdź prawdopodobnie najbardziej drobiazgowy przewodnik po kempingu - Camping Lido Bibione Pineda i zaplanuj z nami wakacje na własną rękę od A do Z.

Im bliżej Włoch tym milej dla oczu

Odkąd pamięcią sięgam, zawsze marzyłem o podróżowaniu samochodem po Europie. Uwielbiam podróżować tą formą transportu, choć miło wspominam wycieczki autokarowe, m.in. z Małopolski na Sycylię, Thassos, do Barcelony, jak również lotnicze, dzięki którym przeniesienie w inną szerokość geograficzną trwa zdecydowanie najkrócej. Za każdym razem, kiedy siadam za kierownicą i wrzucam bieg, czuję się wolny niczym Peter Fonda w filmie EasyRider. Kilometry podróży, fascynujące zmieniające się za oknem krajobrazy oraz różnorodność językowa w drodze do celu to całkiem ulotne chwile o które z uporem maniaka walczyłem od lat :-) Udało się, więc ruszamy w nieznane!

Witamy w Italii :-)

Włochy są jednym z tych krajów, do których możemy dotrzeć z Polski w ciągu kilkunastu godzin jazdy samochodem. Dla osób mieszkających na południu, Italia ma spory atut...ciepłe morze Adriatyckie, oddalone zaledwie 300km dalej od morza Bałtyckiego, biorąc pod uwagę, że miejscem startowym jest Małopolska. Atut, który zadecydował o pierwszej podróży samochodem w kierunku słynnej miejscowości Bibione, odległej zaledwie kilkadziesiąt kilometrów od Wenecji. Pierwszy tego typu wyjazd poza granice Polski wiązał się z licznymi przygotowaniami, a jak sami wiecie, każde przygotowania do podróży, którą organizujecie od początku do końca na własną rękę to czysta przyjemność! Decydowanie o tym, którą trasą pojedziecie, co zabierzecie ze sobą, co odwiedzicie na miejscu, gdzie będziecie spali to turystyczna wisienka na torcie! Zgadzacie się :-)? Na pewno.

Samochodem na wakacje do Włoch - czy to się opłaca?

Wybierając się samochodem poza granice Polski, warto odpowiednio wcześniej dowiedzieć się, jakie przepisy ograniczają kierowców w krajach tranzytowych jak i kraju docelowym. Są to dość istotne informacje, które pomogą uniknąć ewentualnych mandatów i komplikacji. Wymienię najważniejsze, a więcej informacji znajdziecie na autempoeuropie.pl. Jeśli wybieracie drogę przez Czechy i Austrię musicie wiedzieć m.in. że w Czechach zapięte pasy bezpieczeństwa są obowiązkowe dla wszystkich pasażerów pojazdu włącznie z kierowcą, a światła mijania muszą być włączone przez całą dobę przez cały rok. Można używać radia CB i kamer samochodowych. Na wyposażeniu samochodu powinny znaleźć się kamizelki odblaskowe dla kierowcy i pasażerów, trójkąt ostrzegawczy, gaśnica, apteczka, komplet żarówek zapasowych, zapasowe bezpieczniki, koło zapasowe lub ewentualnie tzw. śpik, czyli zestaw naprawczy do opon w postaci sprayu.

Autostrada A23 w kierunku Udine

Przepisy, winiety, koszty podróży, ubezpieczenie turystyczne

W przypadku przejazdu przez Austrię nie wolno! używać kamer samochodowych i radia CB (nie zapomnijcie ściągnąć anteny z dachu i kamerki z przedniej szyby), a światła mijania obowiązkowe są w nocy, a także w dzień, jeśli warunki atmosferyczne są złe. We Włoszech światła mijania obowiązkowe są w nocy, a także w dzień, jeśli warunki atmosferyczne są złe, poza tym wszyscy użytkownicy jadą zapięci w pasy bezpieczeństwa, można używać kamer samochodowych i CB, a na wyposażeniu musicie posiadać m.in. kamizelki odblaskowe dla kierowcy i pasażerów, trójkąt ostrzegawczy, gaśnicę i apteczkę.

Nie zapomnijcie o okularach przeciwsłonecznych :-) Zalecam także bezwzględnie trzymać się ograniczeń prędkości, by uchronić się przed foto-pamiątkami z wakacji. Dla przykładu w drodze do Włoch przekroczyłem na absolutnie pustej obwodnicy Wiednia prędkość o 11km/h o godzinie 3:00 nad ranem i otrzymałem mandat w wysokości 55€.

Góry, góry!

We wszystkich krajach obowiązują te same, najważniejsze dokumenty, tj. dowód osobisty lub paszport, ważne prawo jazdy, dowód rejestracyjny i ważny przegląd OC, ważne ubezpieczenie OC. Całość uzupełniłem o ubezpieczenie AC jak również NWW i Assistance w wersji najwyższej. Bardzo istotne jest także ubezpieczenie zdrowotne, warto wyrobić karta EKUZ (czeka się na nią od 2 do 4 tygodni). Podstawowe ubezpieczenie zdrowotne można poszerzyć o ubezpieczenie turystyczne, które kosztuję już od około 40 złotych za 7 dni.

Gdzie nocowaliśmy?

Do Włoch z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Nocowaliśmy na świetnym kempingu Camping Lido Bibione-Pineda, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping Lido Bibione lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej morza.

The sea must go on!

Podróż w stronę Włoch rozpoczęliśmy w godzinach wieczornych w Krakowie. Autostradą A4 Kraków-Katowice kierujemy się w stronę przejścia granicznego z Czechami w Gorzyczkach. Przed samą granicą znajduje się stacja paliw BP, gdzie można zatankować samochód i kupić winiety. W zasadzie ani jednego, ani drugiego na tejże stacji chyba nie polecam, pomimo wieloletniej sympatii dla koncernu BP. Powód? Ceny z kosmosu! Paliwo bywało droższe o ponad 50gr. na litrze, a komplet winiet wychodził 100zł drożej, w porównaniu z cenami na stacjach benzynowych w krajach tranzytowych tj. Czechy i Austria. Podpowiem, że winietki można kupić odpowiednio wcześniej drogą internetową.

Jazda tym odcinkiem autostrady to sama przyjemność

Rekomenduję sprawdzoną osobiście stronę Tolltickets.com. Super ceny, a jedyną dodatką opłatą jest koszt dostawy listem poleconym, wysyłanym z Niemiec tj. około 2,5€. Więcej informacji o zakupie winietek zamieściłem w poradniku winiety. Jeśli podróżujecie samochodem z silnikiem diesla, którego zasięg to ~1000km, zalecam tankować się dopiero w austryiackim Villach, zjeżdząjąc na minut kilka z autostrady. Paliwo niemalże w identycznej cenie jak w Polsce. Tankowałem w cenie 1,04? (BP) i 1,05€ (OMV).

Mała drzemka po drodze - odpoczynek na BP AutoGrill A-2 Suedautobahn

Po chwili odpoczynku tuż przed granicą i rozprostowaniu kości ruszyliśmy w dalszą drogę. Kierunek Ostrawa (CZ) -> Ołomuniec (CZ) -> Brno (CZ)-> Wiedeń (AT) -> Graz (AT) -> Villach (AT) -> Tarvisio (IT) -> Udine (IT) -> Palmanova (IT) -> Bibione (IT). Droga przez Czechy wiodła spokojnie, jednakże na odcinku od Ostrawy do Brna trwało sporo prac remontowych, co skutecznie obniżało prędkość i komfort jazdy, w tym również czas w dotarciu do celu. Podobnie spora część obwodnicy Wiednia, która była w remoncie, co sprawiało, że przejazd 3-ma szerokimi pasami ruchu ograniczał się miejscami do 60km/h oraz do odcinkowych pomiarów prędkości, na które szczególnie uważajcie. Tak na prawdę fajna jazda samochodem rozpoczyna się za Graz, a jeszcze lepsza przed Villach.

Odcinek Villach Udine

Około 3:00 nad ranem postanowiliśmy przerwać jazdę na chwil kilka i zatrzymaliśmy się na dużym parkingu, tuż przy stacji BP AutoGrill A-2 Suedautobahn w miejscowości Arnwiesen-Gleisdorf w Austrii. Nocowało tu wielu kamperowców, parking był monitorowany a toalety (1€) i prysznice (3€) bardzo czyste. Początkowo miała to być dwugodzinna drzemka, a skończyło się na 4-cio godzinnym śnie ;-) Przerwanie walki ze snem podczas kierowania pojazdem uznałem za stosowne. Nad ranem obudził nas deszcz, który był na tyle intensywny, że chęć skorzystania z porannej toalety zostawiliśmy na za kilkanaście kilometrów i był to dobry wybór, gdyż im bliżej byliśmy granicy z Włochami, tym aura zmieniała się na bardziej korzystną ;-) W Austrii możecie korzystać z darmowych i czystych toalet przy podróżnych parkingach, jakich wiele wzdłuż autostrady A2.

Tanie tankowanie (ON) w malowniczym Villach o poranku

W austryiackim Villach zjechaliśmy z autostrady, by zatankować samochód do pełna. Jak zapewne wiecie, paliwo we Włoszech do tanich nie należy. Dojazd do stacji benzynowej jest krótki i bardzo prosty (główna ulica Villach). Możecie zatankować całodobowo na BP lub OMV. Lokalizacje stacji paliw w Villach zamieściłem na końcu relacji.

Villach Austria, polecamy się tutaj zatankować na BP lub OMV

Poranna kawa i jedziemy dalej :-) by po kilku chwilach przekroczyć granicę z Włochami. Widoki za oknem od Villach aż do Tarvisio...bajeczne. Jechaliście, wiecie co mam na myśli. Nie jechaliście, koniecznie za dnia należy pokonac ten odcinek trasy! Przed południem docieramy na miejsce i meldujemy się na campingu Camping Lido Bibione. Dodam, iż nie rezerwowaliśmy wcześniej noclegu. Jechaliśmy w ciemno :-) Do recepcji ustawiła się duża kolejka co trochę mnie zmartwiło, ale po niespełna 10 minutach trzymaliśmy w dłoni mapę campingu co oznaczało, że możemy wejść na jego teren i wybrać parcelę (tzw. piczkę, ang. pitch). Po około 20 minutach zdecydowaliśmy się na jedną z wolnych i wróciliśmy do recepcji by zdeklarować wybrane miejsce na campie. Okey, mamy dokumenty, mamy sticker na szybę auta, wjeżdżamy! Hurra :-)

Camping Lido Bibione

- One milion stars* Hotel

Camping Lido w Bibione-Pineda to fantastyczne miejsce na nocleg dla każdego, niezależnie od wieku, jeśli oczywiście lubicie kontakt z przyrodą. Położony jest w rozległym lesie sosnowym, a zarazem przy piaszczystej, ciągnącej się kilometrami plaży morza Adriatyckiego. Oaza ciszy i spokoju. O tym jak przygotować się do noclegu na campingu oraz jaki zabrać ze sobą ekwipunek w przypadku spania w namiocie piszemy w zakładce camping.

Nasza parcela na campingu Lido w Bibione Pineda

Camping Lido jest przyjemnie zacieniony

Obiekt Lido jest sporym kampingiem, posiada wyznaczone zacienione i mniej zacienione, numerowane parcele oraz szeroki wachlarz możliwości noclegowych, począwszy od parcel na których możemy rozbić namiot i zaparkować samochód, po możliwość wynajęcia przyczep kempingowych, przyczep stacjonarnych i komfortowych bungalowów z widokiem na morze.

Sanitariaty na campingu Lido oceniamy na bdb. Sprzątane są co 15 minut!

Raz w tygodniu na camping docierają świeże owoce morza

Prąd na kempingu we Włoszech - tips & tricks

Przy prawie każdej parceli stoi słup prądowy, umożliwiający podpięcie się do sieci 230V. Na terenie kempingu Lido w Bibione Pineda znajduje się również plac zabaw dla dzieci, teren sportowy, scena na której codziennie odbywały się animacje dla najmłodszych, ale przede wszystkim dwa baseny, dla dorosłych i dzieciaków i absolutny top...jacuzzi z widokiem na morze! Jest też restauracja serwująca smaczne posiłki i pyszną pizzę, a także sklep spożywczy sieci SPAR z akceptowalnymi cenami. Dodam, że toalety i prysznice były wyjątkowo czyste, sprzątane co 15-30 minut. Co kilka dni na kamping docierał car-shop z świeżymi rybkami. Smaczna oferta dla osób, które pomyślały o zabraniu grilla ;-)

Prąd na campingu. Słup prądowy 230V

Basen dla dzieciaków, a tuż za nim jacuzzi :-)

Relaks w jacuzzi, zaledwie 60 metrów od morza :-)

Dni na campingu Lido mijały nam sielankowo, od rana do południa morze, później obiadek, kolejno do wieczora basenik i jacuzzi, a wieczorem drineczki i lody, które nie mają sobie równych w smaku. Za całe 1,2€ otrzymujemy gałkę o wielkości 3-ech polskich! Pyszota. O pizzy nie wspomnę. Jeśli odwiedzicie Pinedę, świetne drinki znajdziecie w Laguna Lonuge Beach Bar, jeszcze lepsze lody naprzeciwko, a pizzę w lokalu sprzedającym na kawałki. Łatwo znaleźć, duży tłum :-) Niebo w gębie, ale jakbyście mieli ochotę na trochę innego włoskiego jedzonka, to w sumie możemy polecić Ristorante Maxim w samym centrum. W zasadzie w Pinedzie wszystko jest w centrum :-) Możecie też wybrać się kilka kroków poza centrum, by dotrzeć do sympatycznej chill-outowej knajpki Ristorante ai Casoni, ulokowanej nad brzegiem jeziora - laguny. Tak, jeziora!

W czerwcu spokojnie można zażywać kąpieli słonecznych, morze ciepłe niczym zupa

Morze Adriatyckie w Pineda Bibione

Laguna Lonuge Beach Bar

Gdzie wybrać się poza kemping Lido mając do dyspozycji samochód?

Jeśli znudzi się Wam sunbathing, w niedalekiej odległości (około 40km) znajduje się bardzo ładna, turystyczna miejscowość Caorle, którą odwiedziliśmy. Dotarliśmy także do fantastycznie położonej na wysuniętym wgłąb jeziora Garda miejscowości Sirmione oraz do całkiem bajkowej mieściny Romea i Julii, w której piliśmy najlepszą jak dotąd gdziekolwiek i kiedykolwiek kawę. Seriooo! Werona, bo o niej mowa jest na prawdę urokliwa. Wyprawa jednak spora, bowiem Werona oddalona jest przeszło 200km w jedną stronę od campingu Lido w Bibione Pineda. Trip całodniowy, warto wyruszyć zaraz po otwarciu bramy kampingu Lido, czyli około godziny 7-mej rano. Możecie też wybrać się do Wenecji, oddalonej niespełna 90km. Wenecja jest cudna, miło wspominamy i polecamy :-)

Bibione Pineda

- kilometry piaszczystych plaż nad Adriatykiem

Bibione Pineda to nie wielka dzielnica głośnego i tłumnego Bibione. Główną zaletą jest piękna, piaszczysta, szeroka plaża oraz krystalicznie czyste i ciepłe (czerwiec) morze Adriatyckie. W porównaniu z samym Bibione, do którego wybraliśmy się na spacer połączony z lodami i kawą, Pineda jest znacznie cichsza i bardziej kameralna. Główna ulica miasta obfituje w sklepy, pizzerie, restauracje, niektóre z nich oferują widok na piękną lagunę.

Jest południe i jest cudnie!

Morze czyste i przejrzyste

W Pinedzie znajduje się także kilka dużych campingów, kilka hoteli, ścieżki rowerowe, aleje spacerowe i ogólnie to świetne miejsce na włoskie wakacje z dala od zgiełku, wielkich imprez i zbyt licznej ilości turystów. Ceny? identyczne z tymi w Polsce, a niektóre produkty nieznacznie tańsze.

Bibione

- przystań dla imprezowiczów

Bibione naszym zdaniem to typowy, nadmorski motłoch. Jest jednym z najbardziej popularnych północnowłoskich kurortów turystycznych. Miejscowość typowo wakacyjna, którą cechują tłumne hotele, restauracje, dyskoteki i bardzo, bardzo szeroka plaża, wypełniona po brzegi zarówno turystami jak i zachęcającymi do aktywnego wypoczynku licznymi boiskami, placami zabaw i beach barami. Nie będziecie się tu nudzić o każdej porze dnia i nocy, a jeśli szukacie trochę spokoju i ucieczki od hałasu, polecamy Pinedę :-)

Atrakcje Włochy - co warto zobaczyć w pobliżu Bibione?

Caorle - urocze miasteczko nieopodal Bibione i Wenecji (21 kilometrów)
Piran - perła słoweńskiego wybrzeża Adriatyku (62 kilometry)
Samochodem z Krakowa na Istrię 2021 - opis trasy krok po kroku (63 kilometry)

Ceny

Winieta 10-dniowa Czechy : 12€
Winieta 10-dniowa Austria : 8,90€
Autostrada Tarvisio - Latisana (137km) : 11,40€
Nocleg camping Lido Bibione : 17€/os.

Podsumowanie

Jeśli macie ochotę na spotkanie z morzem Adriatyckim, a dystans nie jest dla Was przeszkodą i nie zamierzcie odbić tuż za Graz w kierunku na Maribor jak 97% samochodów na polskich rejestracjach...odwiedźcie przesympatyczne Bibione - Pineda. Słoneczna pogoda, ciepłe turkusowe morze z długim podejściem, szeroka, czysta i zadbana plaża ciągnąca się po horyzont to naszym zdaniem wzorowy pomysł na udany włoski urlop. Bawcie się dobrze :-)

Lokalizacja campingu Lido Bibione - Pineda zobacz na mapie. Tankowanie samochodu w krajach tranzytowych przy autostradach jest najbardziej kosztowne, dlatego polecam stacje paliw w Villach w Austrii, tuż przed granicą z Włochami. Oby dwie stacje co ważne, są całodobowe i oddalone około 1-ego kilometra od autostrady. Stacja BP Villach zobacz na mapie, stacja OMV Villach zobacz na mapie.

Jeśli wzmoże Was sen po drodze i nie zamierzacie nocować w hotelu, polecam duży parking w miejscowości Arnwiesen-Gleisdorf, o którym wspomniałem w relacji zobacz na mapie. Szerokości, bajooo!

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Polska
    Moszna - zamek pałac jak z bajki i skansen w Opolu

Włochy | następny wpis ↦
Caorle - urocze miasteczko nieopodal Bibione i Wenecji

W podobnym klimacie

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.