TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

22 czerwiec, region : Beskid Wyspowy

Mogielica - maszerujemy na najwyższy szczyt Beskidu Wyspowego

Polska - Jurków - Mogielica - Hala Stumorgowa

Po ośmiomiesięcznej przerwie, korzystając z pięknej, słonecznej, letniej pogody postanowiliśmy rozpocząć tegoroczny sezon podróżniczy. Naszą pierwszą wyprawą był jednodniowy trip na Mogielicę (1170m.n.p.m.), najwyższy szczyt Beskidu Wyspowego. Mogielica Na Kopę, jak nazywają ją tamtejsi górale, wybraliśmy się niebieskim szlakiem mającym swój początek w Jurkowie, małej wiosce położonej u jej podnóża. Szlak na Mogielicę był dość mozolny, prowadzący...

16 październik, region : Pieniny

Pieniny - odwiedź z nami Trzy Korony i Sokolicę

Polska - Krościenko nad Dunajcem - Trzy Korony - Sokolica

Następnego dnia wstaliśmy wcześnie, czekała nas fajna wyprawa, Trzy Korony i Sokolica. Dzień zapowiadał się super. Słoneczko dawało oznaki życia, co sprawiało, że chcieliśmy być na szlaku jak najszybciej. Szybkie śniadanko i w drogę. Jako pierwszy postanowiliśmy zdobyć szczyt Trzech Koron. Trzy Korony - jest to najbardziej znany i najczęściej odwiedzany szczyt Pienin. Na ten uroczy szczyt udaliśmy się najbardziej popularnym szlakiem żółtym wychodzącym z centrum...

15 październik, region : Gorce

Gorce jesienną porą i widok na Tatry

Polska - Ochotnica Dolna - Lubań

Środek października. Ani ja, ani Agatka nigdy wcześniej o tej porze roku nie korzystaliśmy z uroków trekkingu górskiego. Postanowiliśmy zmienić pewne nawyki, bowiem zapowiadało się kilka przyjemnych, pogodnych dni. W kilkanaście minut podjęliśmy decyzję. Tym razem wybieramy się w Gorce oraz w Pieniny! Jesień w górach bywa śliczna, a Gorce i Pieniny są bardzo ciekawym i malowniczym pasmem górskim. Jesienią ponoć płoną wybarwionymi na czerwono...

23 wrzesień, region : Beskid Wyspowy

Beskid Wyspowy - najpiękniejsze szlaki, szczyt Luboń Wielki

Polska - Rabka Zdrój - Luboń Wielki

Zapowiadał się piękny, słoneczny dzień. Postanowiliśmy pożegnać lato, spędzając pierwszy dzień kalendarzowej jesieni na górskim szlaku. Szybki poranny prysznic, małe śniadanko i wyjazd z okolic Krakowa w stronę Rabki Zdrój Zaryte. Tym razem postanowiliśmy zdobyć nowy szczyt. Luboń Wielki (1022m.n.p.m) jest szczytem górskim w Beskidzie Wyspowym. Nazywany przez tamtejszą ludność Biernatką. Szczyt jest bardzo popularny wśród turystów, charakteryzuje się bardzo...

1 sierpień, region : Beskid Śląski

Barania Góra i Skrzyczne - wracamy w Beskid Śląski

Polska - Wisła - Barania Góra - Skrzyczne - Małe Skrzyczne - Malinowska Skała

Od dawna planowaliśmy wyjazd w góry, wakacyjna pogoda bywała dość kapryśna, ale chęć zdobycia kolejnych szczytów była tak wielka, że postanowiliśmy wybrać się do Beskidu Śląskiego na trzy dni, aktywne dni. Chcieliśmy zdobyć szczyt Baraniej Góry (1220m.n.p.m), Jaworzyny (799m.n.p.m), Skrzyczne (1257m.n.p.m), Małe Skrzyczne (1211m.n.p.m), Malinowską Skałę (1152m.n.p.m) oraz Klimczok (1117m.n.p.m) wraz z Szyndzielnią (1026m.n.p.m). Pomimo złej pogody...

13 maj, region : Lubelszczyzna

Kazimierz nad Wisłą - Lubelskie poleca się i zamek Krzyżtopór

Polska - Janowiec - Zamek Kazimierz Dolny - Zamek Janowiec - Zamek Krzyżtopór

Podczas pobytu w moich rodzinnych stronach postanowiłam pokazać Konradowi atrakcyjne zakątki niedaleko położonego Kazimierza Dolnego i Janowca. Plany pokrzyżowała nam pogoda, długo więc zastanawialiśmy się nad wyjazdem. Zaryzykowaliśmy jednak i w godzinach południowych wyruszyliśmy w drogę. Najpierw dotarliśmy do Janowca, kolejno przez Puławy do Kazimierza Dolnego do którego można się też dostać bezpośrednio przeprawą promową...

15 kwiecień, region : Małopolska

Małopolskie zamki, Auschwitz Birkenau i skansen w Wygiełzowie

Polska - Spytkowice - Muzeum Auschwitz Birkenau - Skansen Wygiełzów

Zapowiadał się słoneczny, kwietniowy weekend. Postanowiliśmy to wykorzystać i wybrać się na pierwszą tego roku, jednodniową, wiosenną wycieczkę po Małopolsce. Celem tej wyprawy był zamek w Zatorze, zamek w Spytkowicach, ruiny dworu w Graboszycach, Muzeum Auschwitz Birkenau w Oświęcimiu, skansen wsi ludowej - Nadwiślański Park Etnograficzny w Wygiełzowie, zamek Lipowiec w Babicach oraz zamek Tenczyn w Rudnie. Plan zwiedzania był dość napięty...

22 wrzesień, region : Beskid Żywiecki

Pomysł na Beskidy - Wielka Rycerzowa, Wielka Racza i skansen w Milówce

Polska - Milówka - Wielka Rycerzowa - Wielka Racza

W celu pożegnania lata, a zarazem przywitania jesieni, wraz z przyjaciółką Gabrielą wybrałem się ponownie w Beskid Żywiecki. Punktem kulminacyjnym wyprawy był szczyt Wielka Rycerzowa (1207m.n.p.m) oraz Wielka Racza (1236m.n.p.m). Miejscówką wyjściową była Rycerka Górna - Kolonia, w której wcześniej zarezerwowałem nocleg. Po drodze do Rycerki, zatrzymaliśmy się w Milówce, w której to odwiedziliśmy Starą Chaupę - Muzeum. Skansen Milówka pochodzi...

19 sierpień, region : Beskid Żywiecki

Beskid Żywiecki na weekend - Pilsko i zamek w Suchej Beskidzkiej

Polska - Korbielów - Pilsko - Zamek Sucha Beskidzka

Hej Pilsko, hej Pilsko. Hej wysokie trawy. Którędy chadzali, którędy chadzali. Zbójcy od Orawy. Bieżącego roku udało mi się odwiedzić Bułgarię, Majorkę, zamki Rabsztyn, Smoleń, Ogrodzieniec, Mirów, Bobolice, Morsko, odwiedziłem też góry wiosną Dolomity. Nie odwiedziłem polskich gór latem i postanowiłem to dziś zmienić. Celem kolejnej weekendowej podróży był Beskid Żywiecki i jego jeden z najwyższych szczytów - Pilsko. Szczyt ten miałem już kiedyś przyjemność odwiedzić...

22 lipiec, region : Jura Krakowsko-Częstochowska

Szlakiem małopolskich zamków cz.1 - urokliwe ruiny i wielkie tajemnice od Rabsztyna po Mirów

Polska - Rabsztyn - Zamek Ogrodzieniec - Zamek Mirów - Zamek Rabsztyn - Zamek Morsko

Tydzień po powrocie z Bułgarii, korzystając z słonecznej, sobotniej pogody, wraz z przyjaciółką Gabi, wybrałem się na mały trip. Celem podróży było odwiedzenie kilku małopolsko - śląskich zamków, a raczej ich ruin :-) Plan zwiedzania był prosty, 6 zamków - Rabsztyn, Smoleń, Ogrodzieniec, Mirów, Bobolice, Bąkowiec - Morsko, jednego dnia. Pierwszym punktem tego dnia był zamek w Rabsztynie, nieopodal Olkusza w województwie małopolskim. Sporych rozmiarów ruiny widać już z drogi...

30 sierpień, region : Beskid Żywiecki

Babia Góra - królowa Beskidu Żywieckiego

Polska - Zawoja - Babia Góra

Kolejnego dnia dwudniowej wyprawy, obudziłem się w Beskidzie Żywieckim. Beskid rozpościera się między Przełęczą Koniakowską na zachodzie, a Przełęczą Sieniawską na wschodzie. Pasmo składa się z pięciu członów. Na zachodzie, znajduje się grupa Wielkiej Raczy, w środku - grupa pilszczańska ze szczytami Lipowskiej Góry, Romanki oraz Pilska. Na wschodzie występuje grupa Babiej Góry, z Małą Babią oraz Policą, a na południowym-wschodzie - Pasmo Podhalańskie...

29 sierpień, region : Gorce

Gorce na weekend - szlak na Turbacz

Polska - Rdzawka - Turbacz

Tegoroczne ostatnie 2 dni urlopu postanowiłem spędzić w górach. Pogoda zapowiadała się wyśmienicie. Moim celem były 2 szczyty, Turbacz (1311m n.p.m) oraz Babia Góra (1725m. n.p.m). Przed południem wyruszyłem w stronę Gorc, w celu zdobycia pierwszego szczytu - Turbacz. Gorce to pasmo górskie o długości 50km, leżące w Beskidach Zachodnich, między rzekami Rabą a Dunajcem. Na północy graniczy z Beskidem Wyspowym, a na południu z Podhalem, na wschodzie z...

1 maj, region : Jura Krakowsko-Częstochowska

W malowniczej dolinie rzeki Raby - zamek i skansen w Dobczycach

Polska - Dobczyce - Zamek Dobczyce - Skansen Dobczyce

Długi, majowy weekend. Możliwość dłuższego wypoczynku poza miastem...Tak właśnie mieliśmy spędzić ten wolny od pracy, studiów czas. Jednak kapryśna pogoda sprawiła, że nasze plany wraz ze zmieniającą się pogodą za oknem coraz bardziej się oddalały. Postanowiliśmy jednak, wybrać się na jednodniową wycieczkę do Dobczyc, przy okazji kontynuować podróże po małopolskich zamkach. Dobczyce położone są niespełna 30 km na południe od Krakowa, w malowniczej...

24 kwiecień, region : Jura Krakowsko-Częstochowska

Z wizytą w jaskini u króla Łokietka i zamek w Pieskowej Skale

Polska - Ojców - Zamek Pieskowa Skała - Jaskinia Łokietka

W czym egipskie piramidy ustępują Maczudze Herkulesa? Dlaczego jeden z polskich królów mieszkał w jaskini? Ojcowski Park Narodowy nie tylko zachwyca pięknem krajobrazu, ale kryje w sobie wiele podobnych tajemnic - Voyage. Ojcowski Park Narodowy Park Ojcowski jest najmniejszym parkiem narodowym w Polsce. Zajmuje powierzchnię 2146ha. Rozciąga się w południowej części Wyżyny Krakowsko - Częstochowskiej i obejmuje fragment dorzecza potoku Prądnik...

11 luty, region : Tatry i Podhale

Zakopane zobaczysz, pokochasz, wrócisz o każdej porze roku

Polska - Zakopane - Polana Szymaszkowa

Zakopane zobaczysz, pokochasz, wrócisz. Zakopane swą sławę zawdzięcza między innymi dobrym warunkom do uprawiania narciarstwa. Sport ten ma tu stuletnie tradycje - nie bez przyczyny miasto uznawane jest za kolebkę narciarstwa i określane mianem zimowej stolicy Polski. Duża ilość wyciągów narciarskich w samej miejscowości jak i okolicy sprawia, że Zakopane to prawdziwy raj dla narciarzy i snowboardzistów. To wszystko wpłynęło na naszą decyzję spędzenia kilku dni...
Idź do strony

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsca

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pod ręką do góry ↑
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.