TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

4 kwiecień, region : Andaluzja

Marbella - wszechobecny zapach pomarańczy wybrzeża Costa del Sol

Hiszpania - Marbella - Plac Pomarańczy - Plac Kościelny

Marbella, miasto położone nad morzem w południowej Hiszpanii, należące do prowincji Malaga w Andaluzji w rejonie Costa del Sol. Miejscowość oferuje piękne słoneczne wybrzeże o długości łącznej około 26 km, wyposażone we wszystkie możliwe udogodnienia. Jest doskonale przygotowane pod turystów z mniej lub bardziej zasobnym portfelem. Ekskluzywny i popularny kurort to ulubione miejsce ważnych osobistości, milionerów, rodzin królewskich, szejków czy toreadorów...

4 kwiecień, region : Andaluzja

Mijas - malownicze białe miasteczko w pobliżu Malagi

Hiszpania - Mijas - Pustelnia Virgen de la Pena - Arena walk byków

Podróż po Andaluzji rozpoczynamy od położonego około 28km od Malagii na wysokości 428m.n.p.m. andaluzyjskiego pueblo blanco o nazwie Mijas. Samochód wypożyczyliśmy w wypożyczalni Marbesol znajdującej się tuż obok lotniska w Maladze. Więcej informacji o wypożyczalni, kosztach, ubezpieczeniu i ostatecznej opinii znajdziecie w relacji z Malagii. Z lotniska w Maladze do Mijas początkowo jedziemy drogą MA-21, kolejno podążamy bezpłatnym odcinkiem autostrady...

8 lipiec, region : Podkarpacie

Atrakcje Podkarpacia - zamek Przecław, skansen w Kolbuszowej i pałac w Czyżowie Szlacheckim

Polska - Przecław - Skansen Kolbuszowa - Pałac Czyżów Szlachecki

Zamek w Przecławiu, obecnie pałac to dawna siedziba obronna, usytuowana na wzgórzu nad doliną Wisłoki. Drewniany dwór zbudował Ligęza herbu Półkozic, a jego początki sięgają połowy XV wieku. Zamek w rękach Ligęzów leżał do 1578 roku, a kolejno trafił w ręce Koniecpolskich, którzy dokonali przebudowy wnętrz. W 1654 roku zamek w Przecławiu zakupili Tarnowscy herbu Leliwa. Podczas potopu Szewdzkiego zamek przetrwał i w roku 1668 Tarnowscy sprzedali majątek...

4 lipiec, region : Beskid Śląski

Klimczok i Szyndzielnia - odwiedzamy kolejne szczyty Beskidu Śląskiego

Polska - Szczyrk - Klimczok - Szyndzielnia

Do Szczyrku wybraliśmy się na jednodniową wycieczkę, której celem tym razem był wierzchołek Klimczoka oraz szczyt Szyndzielni. Miasto o charakterze turystyczno-wypoczynkowym, zlokalizowane jest w południowej Polsce w województwie śląskim. W Szczyrku istnieje szereg stacji, ośrodków i skoczni narciarskich, w tym ośrodek Skrzyczne, szczyt na który wychodziliśmy pieszo w sierpniu 2007 roku. Klimczok 1117m.n.p.m. jest górskim szczytem zlokalizowanym...

19 maj, region : Spisz

Słowacki Raj - wspaniała atrakcja w pobliżu polskiej granicy

Słowacja - Nowa Wieś Spiska - Słowacki Raj

Pewnego pięknego, słonecznego dnia wraz ze znajomymi postanowiliśmy się wybrać do miejsca, które znaliśmy tylko z wieczornych opowieści. Było to miejsce całkiem niedaleko oddalone od małopolskiej stolicy Polski, lecz jednak za granicą. Miejsce w którym szlaki piesze krzyżują się z rowerowymi, a liczne wąwozy krzyżują się z wodospadami. Dziś opowiemy o sympatycznym miejscu na słowackiej ziemi, jakim jest Słowacki Raj. Jeden z najładniejszych parków...

26 kwiecień, region : Kielecczyzna

Kielecczyzna na jeden dzień - zamek Szydłów i pałac w Kurozwękach

Polska - Szydłów - Zamek Szydłów - Pałac Kurozwęki

Zapowiadał się słoneczny weekend, a my dawno nigdzie nie byliśmy. Przewodnik turystyczny w ręce i szukamy miejsca na ciekawą przechadzkę z historycznym tłem. Małopolska odpada w przedbiegach, byliśmy chyba wszędzie, choć nie wszystkie miejsca opisujemy na naszym blogu. To może dawne Kieleckie? W sumie nie daleko i wciąż nie odkryte. Od pomysłu do czynu, więc komu w drogę, temu czas! Postanowiliśmy tegoż dnia odwiedzić dwa zamki, jeden w Szydłowie, drugi...

21 październik, region : Jura Krakowsko-Częstochowska

Złota polska jesień w Ojcowie - zamek Korzkiew i Maczuga Herkulesa

Polska - Korzkiew - Zamek Korzkiew - Maczuga Herkulesa

Rycerski zamek Korzkiew, którego historia sięga XIV wieku wybudowany został przez Jana z Syrokomli na litej skale w systemie tzw. Orlich Gniazd. Położony jest w Jurze Krakowsko - Częstochowskiej zaledwie 13km od królewskiego Krakowa. W skład zamkowego zespołu wchodzi zamek, dom mieszkalny, budynek folwarczny oraz park. Od czasu powstania zamku, obiekt przechodził z rąk do rąk, aż z końcem XIX wieku popadł w całkowitą ruinę. Znalazł się jednak człowiek...

20 październik, region : Pieniny

Przepiękny lekki szlak do Czerwonego Klasztoru i zamek w Niedzicy

Polska - Szczawnica - Czerwony Klasztor - Zamek Niedzica

Pieniński Park Narodowy utworzony w 1932r. jest jednym z pierwszych z 23 parków narodowych na terenie Polski. Zajmuje najcenniejsze pod względem krajobrazowym i przyrodniczym obszary. Dla turystów udostępniono ponad 35km szlaków. Zalicza się do nich m.in. stanowiący atrakcję na skalę europejską spływ tratwami przełomem Dunajca. Trasę spływu można przejść również pieszo Drogą Pienińską. Trakt wiodący przez Przełom Pieniński ze Szczawnicy prawym...

14 październik, region : Małopolska

Kraków w barwach jesieni - widokowy rejs gondolą i atrakcje zakola Wisły

Polska - Kraków - Zamek Kraków - Kościół na Skałce

Całkiem przyjemnego, październikowego poranka postanowiliśmy pospacerować wzdłuż zakola Wisły. Nieco wcześniej kupiliśmy na jednym z portali zniżkowych w internetach dwa bileciki na rejs statkiem po Wiśle, które tegoż dnia postanowiliśmy w końcu wykorzystać. Rejs po Wiśle rozpoczynamy niemalże u stóp Wawelu. Pogoda nas rozpieszcza, a widoki z tej perspektywy jeszcze bardziej. Wspaniale jest zobaczyć zamek królewski z poziomu rzeki. Po kilku chwilach...

1 maj, region : Śląsk i okolice

Śląskie atrakcje - ZOO w Chorzowie i ciekawy park etnograficzny

Polska - Chorzów - Skansen Chorzów - ZOO Chorzów

Chorzów, jedno z większych miast Śląska którego początki sięgają średniowiecza nie zachwyca niczym szczególnym, poza drobnym wyjątkiem. Mamy na myśli Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku. W jego kompleksie czeka na turystów największe w Polsce wesołe miasteczko, ogród zoologiczny, kąpielisko, Planetarium Śląskie i Obserwatorium Astronomiczne, kolejka szynowa i krzesełkowa oraz muzeum etnograficzne śląskiego regionu. Naszym celem jednodniowej podróży...

6 październik, region : Walencja

Walencja - hiszpańskie miasto, które skradło nasze serca

Hiszpania - Walencja - Plac Ratuszowy - Lonja de la Seda - BioParc

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek w jakim miejscu na świecie chcielibyście spędzić resztę życia? Mam na myśli miejsce, państwo do którego lubicie wracać i w którym czujecie się jak u siebie. Na pewno nie raz i nie dwa, my również. Moja żona ma zawsze swoje zdanie, ale wiedziałem, że ulegnie Hiszpanii. Przy pierwszym spotkaniu zakochała się w Balearach, przy drugim w Walencji. Zadanie wykonane. Dlaczego Hiszpania, dlaczego Walencja? Dlaczego ląd a nie wyspa...

5 październik, region : Lombardia

Przesiadka w Bergamo czyli najlepsze atrakcje miasta w kilka godzin

Włochy - Bergamo - Citta Alta - Piazza Vecchia - Funicolare Citta Alta

Z krakowskich Balic wylatujemy w godzinach porannych w kierunku Włoch. Pogoda w Krakowie pozostawia wiele do życzenia. Po niespełna 2 godzinach lotu siadamy na płycie lotniska Orio al Serio w Bergamo. Słońce, jest dobrze :-) Po wyjściu z samolotu linii Ryanair ściągamy polary i kierujemy się do punktu Informacji Turystycznej. W punkcie bierzemy darmowe mapki Bergamo oraz kupujemy bilety na autobus (4€ z lotniska do centrum i z powrotem, w cenie również wyjazd...

4 wrzesień, region : Dolnyśląsk

Wrocław na weekend - jedna z najwspanialszych polskich Starówek & ZOO

Polska - Wrocław - Plac Solny - Stare Miasto - Ostrów Tumski - ZOO Wrocław

Dolny Śląsk to naszym zdaniem jeden z tych najbardziej atrakcyjnie turystycznych regionów Polski. Owiany licznymi tajemnicami, malowniczymi zamki i pałacami, zabytkowymi miastami i miasteczkami, które nie mają sobie podobnych w innych częściach kraju. Oprócz zabytków wysokiej klasy nie brakuje także wspaniałych gór czy parków krajobrazowych, kopalni czy sztolni, jednym słowem...na Dolnym Śląsku nie można się nudzić! Wrocław, stolica Dolnego Śląska leży...

21 sierpień, region : Beskid Sądecki

Galicja w pigułce - zamki, skanseny i piękne krajobrazy

Polska - Wytrzyszczka - Skansen Szymbark - Skansen Nowy Sącz

Półmetek wakacji, pogoda dopisuje. Postanowiliśmy wykorzystać wolny weekend i wybrać się w kierunku Beskidu Sądeckiego. Celem podróży był skansen i zamek w Szymbarku, Miasteczko Galicyjskie, skansen w Nowym Sączu oraz pięknie położony nad Dunajcem zamek Tropsztyn w Wytrzyszce z charakterystyczną wieżą usytuowaną tuż przy drodze łączącej Kraków z Nowym Sączem. W stronę sądeckich szczytów wyruszamy z rana, przyjemna droga i mały ruch w trasie powoduje...

17 lipiec, region : Tatry i Podhale

Orawski Park Etnograficzny - malowniczy skansen u stóp Babiej Góry

Polska - Zubrzyca Górna - Skansen Zubrzyca Górna

Orawski Park Etnograficzny jest jednym z najstarszych w południowej Polsce. Malowniczo położony u stóp Babiej Góry skansen otwarty został w 1955 roku i prezentuje liczne obiekty z regionu Orawy za pośrednictwem historii ubranej w oryginalną architekturę oraz kulturę społeczną i duchową pasterzy wołoskich z terenów Karpat Wschodnich oraz rolników z okolic Małopolski. Przede wszystkim na terenie skansenu możemy poznać historię życia chłopów o...
Idź do strony
...

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsca

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pod ręką do góry ↑
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.