TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Wyprawy samochodowe Korsyka samochodem Road Trip - widokowe drogi - ciekawe wycieczki

29 czerwiec, region : Toskania, wyprawa : Włochy - Korsyka samochodem (część #1)

Piza i jej atrakcje na jeden dzień - kompletny przewodnik

Włochy - Piza - Krzywa Wieża - Pole Cudów - Katedra Piza - Stare Miasto

Pracujemy nad relacją z tej podróży... z tego miejsca.

30 czerwiec, region : Toskania, wyprawa : Włochy - Korsyka samochodem (część #2)

Samochodem na Korsykę krok po kroku - prom z Livorno do Bastii

Włochy - Livorno - Port Livorno - Prom Włochy Korsyka

Podróż na francuską wyspę była absolutnie najbardziej spontanicznym wyborem wakacyjnej destynacji w ostatnich 5-ciu latach. Co do zasady nie wracam w odwiedzone wcześniej miejsca (wyspę odwiedziłem po raz pierwszy w 2005 roku jako kawaler), ale tym razem wyszło inaczej :-) O wyspie pisałem szerzej w przewodniku Ile de Beaute - francuska Wyspa Piękności, dlatego skupię się tym razem na organizacji krok po kroku na własną rękę podróży samochodem z Polski na...

30 czerwiec, region : Korsyka, wyprawa : Włochy - Korsyka samochodem (część #3)

Camping Arutoli - nasza pierwsza baza noclegowa na południu Korsyki

Francja - Korsyka - Porto Vecchio - Camping Arutoli

Po opuszczeniu promu armatora Corsica&Sardinia Ferry z którego usług skorzystaliśmy, aby dopłynąć do Bastii na Korsyce zaraz po wyjeździe z terminala promowego na pierwszym rondku obraliśmy kierunek - na południe. Wyjazd ze statku trwał aż 90 minut. Mieliśmy do pokonania około 150 kilometrów z północy wyspy na południe Korsyki. Po co? Celem znalezienia pierwszego noclegu na wyspie. Drogą T11 ruszyliśmy w kierunku Porto Vecchio, miasteczka które miało...

1 lipiec, region : Korsyka, wyprawa : Włochy - Korsyka samochodem (część #4)

Plaża Tamaricciu - najpiękniejsza plaża Korsyki

Francja - Korsyka - Porto Vecchio - Plaża Tamaricciu - Plaża Acciaju

Eksplorowanie Korsyki rozpoczęliśmy od odwiedzin tych najpiękniejszych plaż na wyspie. Zresztą, po pokonaniu 1700 kilometrów marzyliśmy tylko o słodkim nic nie robieniu w pięknych okolicznościach śródziemnomorskiej przyrody :-) Zaraz z rana wskoczyliśmy do samochodu i ruszyliśmy przed siebie. Po drodze zatrzymaliśmy tylko celem zakupu owoców bezpośrednio od starszej pani, stojącej w głębi jednego z przydrożnych małych parkingów. Pierwszego dnia...

2 lipiec, region : Korsyka, wyprawa : Włochy - Korsyka samochodem (część #5)

Plaża La Rondinara - srebrzysty piach i cudowny turkus

Francja - Korsyka - Bonifacio - Plaża Rondinara

Południowa Korsyka jest pełna atrakcji, dlatego nie marnowaliśmy pod żadnym pozorem ani minuty :-) i drugiego dnia pobytu na wyspie zaraz po dość obfitym śniadanku i pysznej kawce wybraliśmy się na kolejną plażę południowej Korsyki, oddaloną około 22 kilometrów od kempingu i dokładnie tyle samo od Bonifacio. Po opuszczeniu naszej bazy noclegowo-wypadowej Camping Arutoli zlokalizowanej w miejscowości Porto Vecchio, zaraz na pierwszym rondku skręciliśmy...

3 lipiec, region : Korsyka, wyprawa : Włochy - Korsyka samochodem (część #6)

Capo Sperone - najpiękniejsze plaże Korsyki z widokiem na Sardynię

Francja - Korsyka - Bonifacio - Plaża Piantarella - Plaża Petit Sperone - Plaża Grande Sperone

Plaż i pięknych miejsc z widokiem na sąsiednią Sardynię na Korsyce jest sporo. Chcemy Wam pokazać kolejne dwa z nich. Dwa, ale za to najbliżej oddalone od siostrzanej Sardynii i naszym zdaniem najbardziej urokliwe. Tymi dwoma miejscami są dwie można by rzec dość dziewicze i zarazem jedne z najpiękniejszych w tej części wyspy plaże zlokalizowane na południowy wschód od Bonifacio w najdalszym punkcie półwyspu. Dojazd do plaż nie jest łatwy ale wart minimalnego...

4 lipiec, region : Korsyka, wyprawa : Włochy - Korsyka samochodem (część #7)

Widokowa droga do Sartene i plaże południowej Korsyki

Francja - Korsyka - Bonifacio - Plaża La Tonnara - Plaża Paraguan - Plaża Roccapina

Kolejnego dnia pobytu na wyspie kamping Arutoli opuściliśmy dość wcześnie. W planach mieliśmy przejażdżkę widokową drogą T40 prowadzącą wzdłuż południowego wybrzeża wyspy oraz kilka plaż południowej Korsyki a na deser cudowne panoramiczne Bonifacio, skąd codziennie odpływaja promy na sąsiednią Sardynię. Nie ma chwili do stracenia, więc komu w drogę...a drogę z kempingu Arutoli obraliśmy tą co zwykle ;-) czyli T10 która mniej więcej na wysokości...

4 lipiec, region : Korsyka, wyprawa : Włochy - Korsyka samochodem (część #8)

Bonifacio - miasto twierdza krok po kroku

Francja - Korsyka - Bonifacio - Port Bonifacio - Klify Bonifacio - Twierdza Bonifacio - Stare Miasto

Bonifacio to niezwykle urokliwe miasteczko południowej Korsyki. Miasteczko w którym czas zatrzymał się prawdopodobnie na zawsze w miejscu. Jego początki sięgają IX wieku, kiedy niewielka rybacka osada przekształcona została w port handlowy. Trzy wieki później Bonifacio zajęte zostało przez Genueńczyków, którzy rozpoczęli budowę obronnej cytadeli w najwyższym punkcie. Wycieczkę po miasteczku rozpoczęliśmy od portu Port de Bonifacio Corse. To jeden z...

5 lipiec, region : Korsyka, wyprawa : Włochy - Korsyka samochodem (część #9)

Plaża Santa Giulia - najwspanialsza plaża wschodniej Korsyki

Francja - Korsyka - Porto Vecchio - Plaża Santa Giulia

Najlepsze podobno zostawia się na koniec :-) Nasz ostatni dzień na kempingu Arutoli na wschodnio-południowym wybrzeżu Korsyki postanowiliśmy spędzić na plaży ocenianej jako jedną z absolutnie najpiękniejszych na wyspie. Zostało to oficjalnie uznane przez UNESCO. Tuż po śniadaniu i porannej kawce wsiedliśmy do auta i pojechaliśmy zobaczyć to cudo o którym tak chętnie piszą przewodniki oraz wysoko opiniują internauci. Do plaży Santa Giulia z kempingu Arutoli...

6 lipiec, region : Korsyka, wyprawa : Włochy - Korsyka samochodem (część #10)

Plaże i atrakcje wschodniej Korsyki - Rossa - San Ciprianu - Pinarello

Francja - Korsyka - Lecci - Plaża Rossa - Plaża San Ciprianu - Plaża Pinarello

Pracujemy nad relacją z tej podróży... z tego miejsca.

8 lipiec, region : Korsyka, wyprawa : Włochy - Korsyka samochodem (część #11)

Plaże i atrakcje wschodniej Korsyki - Fautea - de Tarco - Favone - Canella

Francja - Korsyka - Marina de Favone - Plaża Fautea - Plaża Tarco - Plaża Favone - Plaża Canella

Po tygodniu spędzonym na kempingu Arutoli zlokalizowanym w południowo-wschodniej części Korsyki postanowiliśmy dla odmiany przenieść się na drugi koniec wyspy by poznać piękne wsie i miasteczka, plaże północnego wybrzeża. Camping Arutoli sprawdził się nie tylko jako obiekt noclegowy z prześwietnym kameralnym basenem otoczonym śródziemnomorską roślinnością, czystymi nowymi sanitariatami, ale także jako idealna lokalizacja do odwiedzenia...

8 lipiec, region : Korsyka, wyprawa : Włochy - Korsyka samochodem (część #12)

Corte - dawna stolicy wyspy ukryta w korsykańskich górach

Francja - Korsyka - Corte - Stare Miasto - Licciola Beach Bar

Corte to wspaniale położona niewielka miejscowość nad rzeką Tavignano w otoczeniu przepięknych skalnych górskich szczytów w samym sercu Korsyki. W drodze z południa na północ wyspy mijaliśmy wiele wiosek i małych miasteczek, ale Corte oczarowało nas najbardziej. W latach 1755 - 1769 to przepięknie położone miasteczko było stolicą niepodleglej Republiki Korsykańskiej w której powstała pierwsza na świecie konstytucja. Kilkanaście lat później panujący wówczas...

8 lipiec, region : Korsyka, wyprawa : Włochy - Korsyka samochodem (część #13)

Camping Les Oliviers i plaża Ille Rousse - zwiedzamy północ wyspy

Francja - Korsyka - Ille Rousse - Camping Les Oliviers - Plaża Ille Rousse - Stare Miasto

Na kemping Les Oliviers dotarliśmy w popołudniowych godzinach. Obiekt oferuje wygodne, płaskie, ogrodzone i przyjemnie zacienione parcele. Łącznie około 208 parcel pod namioty, przyczepy kempingowe, kampery i samochody dostawcze z wyposażeniem z możliwością zrzutu szarej wody. Niemalże każda z parcel ma dostęp do prądu 6A - 10A, ale uwaga…warto zabrać ze sobą dłuższy, co najmniej 30 metrowy przedłużacz, gdyż czasem jeden słup prądowy obsługuje...

9 lipiec, region : Korsyka, wyprawa : Włochy - Korsyka samochodem (część #14)

Calvi - kultowy kurort idealny na korsykańskie wakacje

Francja - Korsyka - Calvi - Port Calvi - Twierdza Calvi - Stare Miasto - Plaża Calvi

Do Calvi dotarliśmy dość szybko. Samochód zaparkowaliśmy na parkingu vis a vis miejskiej plaży. Przy parkingu znajdował się duży baner z termometrem, który wskazywał tego dnia w godzinach mocno przedpołudniowych 40 stopni. Dla jednych zapewne sporo, my z kolei uwielbiamy wysokie temperatury i nie przeszkadzały nam podczas intensywnego zwiedzania czy słodkiego lenistwa na plaży. Dodamy, że do Calvi można również dotrzeć niewątpliwą korsykańską atrakcją jaką jest...

10 lipiec, region : Korsyka, wyprawa : Włochy - Korsyka samochodem (część #15)

Wyspa Pietra i najpiękniejsze plaże Korsyki północnej

Francja - Korsyka - Ille Rousse - Ille de la Pietra - Latarnia morska - Plaża Bodri - Plaża Ghjunchitu

Wyspa Ile de la Pietra leży w bezpośrednim sąsiedztwie portu i miasteczka Ille Rousse. Jest dość emblematycznym i bardzo malowniczym krajobrazem Korsyki. Niemal w całości rdzawy kolor wyspy wyróżnia się na tle bardzo intensywnego błękitnego koloru morza a wraz z jasnobiałą latarnią znajdującą się na szczycie wyspy tworzy bardzo przyjemne i estetyczne miejsce. Spacerowy trakt wiedzie na najwyższy punkt wyspy Ille de la Pietra ubitym traktem w otoczeniu urokliwej...

11 lipiec, region : Korsyka, wyprawa : Włochy - Korsyka samochodem (część #16)

Camping San Damiano - jeden z najlepszych na Korsyce

Francja - Korsyka - Biguglia - Camping San Damiano - Plaża Marana - Plaża Tombulu - Port Bastia

Po czterech dniach pobytu na północy wyspy drogą T30 skierowaliśmy się w stronę kolejnego kempingu zlokalizowanego nieopodal Bastii. Co prawda na camping San Damiano moglibyśmy dotrzeć zupełnie inną, krótszą drogą, ale 90 kilometrowa szosa T30 wiodąca przez góry jest bardzo klimatyczna i otulona miejscami pięknymi panoramami. Ponadto mieliśmy nadzieję, że jadąc przez ścisły interior wyspy będziemy mogli zapoznać się z życiem mieszkańców w głębi wyspy...

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pod ręką do góry ↑
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.