TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Wyspa Pietra i najpiękniejsze plaże Korsyki północnej Przewodnik Francja Korsyka Korsyka Ille Rousse & okolice

Oglądaj nas na YouTube

Polub nas na Facebooku

10 lipiec, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Korsyka - Ille de la Pietra

Wyspa Pietra i najpiękniejsze plaże Korsyki północnej

Zwiedzamy Korsykę

- najpiękniejsze miejsca, plaże i atrakcje turystyczne

Część #15 -

Wyspa Ille de la Pietra & plaża Bodri

Następny dzień na kempingu Les Oliviers postanowiliśmy rozpocząć od odwiedzenia widocznej w oddali na horyzoncie wyspy Ille de la Pietra. Zaraz po śniadaniu wskoczyliśmy do samochodu i pojechaliśmy w kierunku pierwszego tegoż dnia celu podróży. Droga minęła nam w ekspresowym tempie. Gdyby nie fakt, że na ten dzień zaplanowaliśmy plażowanie i tym samym odwiedzenie co najmniej dwóch lub trzech plaż, na wyspę Ille de la Pietra powędrowalibyśmy pieszo.

Korsyka - wyspa Pietra

Po zaledwie kilku minutach jazdy dotarliśmy na miejsce. Samochód zaparkowaliśmy na darmowym, niewielkim parkingu tuż u stóp wyspy z widokiem na niewielki port i miasteczko Ille Rousse. Stąd dalej pieszo dobrze przygotowaną ścieżką poszliśmy w górę, w stronę odbijającej się na tle błękitnego nieba białej latarni morskiej.

Wyspa dostępna jest na piechotę 15 minutowym spacerkiem i z miasteczkiem łączy ją trakt portowy, który od XIX wieku sztucznie zamknął małą zatoczkę niewielką groblą pomiędzy wyspą Pietrą z brzegiem plaży Ille Rousse.

Gdzie nocowaliśmy?

Na Korsykę z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Podczas wyprawy nocowaliśmy na wielu campingach rozlokowanych wzdłuż wybrzeża wyspy, m.in. na kempingu Kemping Les Oliviers, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping Les Oliviers Corsica lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej morza.

Odległość od kempingu Les Oliviers do Ille de la Pietra : 2 kilometry.
Odległość od kempingu Les Oliviers do plaży Bodri : 5 kilometrów.
Cena noclegu na kempingu Les Oliviers : 31€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód).

Parking wyspa Pietra & plaża Bodri

U stóp wyspy Pietra połączonej na stałe z lądem znajduje się darmowy parking. Idealne miejsce by zaparkować samochód i dalej pieszo wybrać się na spacer oznakowaną ścieżką w górę uroczej wysepki. Lokalizacja darmowego parkingu zobacz lokalizację.

Parking wyspa Pietra

Z kolei w pobliżu plaży Bodri znajduje się duży płatny parking. Parking Bodri jest bardzo wygodny i mieści kilkadziesiąt pojazdów. Kosztuję 2,5€ za cały dzień postoju. Opłata u strażnika w budce tuż przy wjeździe. Lokalizacja parkingu zobacz lokalizację.

Ille de la Pietra

Wyspa Ile de la Pietra leży w bezpośrednim sąsiedztwie portu i miasteczka Ille Rousse. Jest dość emblematycznym i bardzo malowniczym krajobrazem Korsyki. Niemal w całości rdzawy kolor wyspy wyróżnia się na tle bardzo intensywnego błękitnego koloru morza a wraz z jasnobiałą latarnią znajdującą się na szczycie wyspy tworzy bardzo przyjemne i estetyczne miejsce.

Korsyka - Ille de la Pietra

Wyspa Pietra

Wyspa oferuje przyjemne miejsce na spacer do starej wieży genueńskiej i latarni morskiej

Spacerowy trakt wiedzie na najwyższy punkt wyspy Ille de la Pietra ubitym traktem w otoczeniu urokliwej środziemnomorskiej przyrody i malutkiej zatoczki z dziką plażą. Błękitne wody otaczające wyspę to całkiem dobre miejsce do relaksującego snorkelingu. Spacer wijącą się w pełnym słońcu ścieżką jest bardzo widokowy i przyjemny. Wzdłuż ścieżki dostępne są liczne ławeczki. Na całość warto przeznaczyć dobrą godzinkę.

Wzdłuż spacerowego traktu znajdują się ławeczki

Z Ile de la Pietra rozciągają się wspaniałe widoki na miasteczko Ille Rousse

Malownicze panoramy wyspy Ile de la Pietra

W trakcie spaceru minęliśmy jedną z pierwszych obronnych wież genueńskich zbudowanych na Korsyce około 1510 - 1530 roku. Po dotarciu na szczyt wyspy obeszliśmy dookoła białą latarnię morską z 1857 roku zbudowaną za panowania Napoleona III.

Obecna latarnia widoczna z niemal każdego miejsca w jej okolicy to kwadratowa wieża z gładkiego muru pobielonego białą i zieloną farbą. Niegdyś oznaczała wejście na północno-zachodnie wybrzeże Korsyki. Dziś stanowi pamiątkową atrakcję turystyczną niestety niedostępną od środka dla turystów. Do latarni przylega dom dozorcy a całość zasilania jest fotowoltaiką.

Latarnia morska

Widoki spod latarni nie mają sobie równych w tej części wyspy

Dlaczego warto tu dotrzeć? Spod latarni rozpościerają się przepiękne krajobrazy na cały półwysep i jego okolicę, miasteczko Ille Rousse, wspaniałą przejrzystą wodę. Co ciekawe, znaleziono tu ślady ludzkiej obecności datowane na 6000p.n.e., a widoki z najwyższego punktu wyspy Pietra na długo pozostaną w naszej pamięci.

Śródziemnomorska roślinność wyspy Pietra

Krajobrazy cudne, ale nasz 5 letni przewodnik chce już na plażę. Jedziemy!

Panorama Ille Rousse z wyspy Ile de la Pietra

Po malowniczym spacerze pozostało nam odpocząć na jednej z pobliskich plaż, zatem wróciliśmy na parking i ruszyliśmy widokową szosą na wytypowaną dzień wcześniej plażę Bodri oddaloną około 5 kilometrów od wyspy Pietra.

Plaża Bodri

Idąc wprost z parkingu na plażę Bodri zaskoczył nas niecodzienny widok. Ubitą ścieżkę przecina wąskotorowa kolej i to dosłownie. Korsykański mały pociąg jest ciekawym sposobem transportu umożliwiającym zwiedzanie i podziwianie cudnych widoków zza okien małych wagonów pociągu.

Idąc na plażę Bodri może zaskoczyć Was taki widok :-)

Korsyka - plaża Bodri

Plaża Bodri jest jedną z najpiękniejszych w tej części wyspy

Plage de Bodri to naszym zdaniem plażowy fenomen zlokalizowany zaledwie 5 kilometrów od miejscowości Ille Rousse. Plaża o długości około 450 metrów jest bardzo dziewicza i jesteśmy wręcz przekonani, że jest jedną z najwspanialszych w tej części Korsyki. Bodri Beach cechuję drobny jasny piasek i bardzo kameralna atmosfera oraz mega urokliwa okolica. Na miejscu latem dostępny jest bar z przekąskami i napojami.

Plage de Bodri cechuje drobny jasny piach i kameralna atmosfera

Bodri Beach zlokalizowana jest zaledwie 5km od miejscowości Ille Rousse w kierunku Calvi

Przepiękna plaża Bodri i jej okolica

Znalezienie wolnego miejsca na plaży Bodri nie stanowiło absolutnie żadnego problemu. Znikoma ilość plażowiczów pozwoliła na totalny relaks w ciszy. Po rozłożeniu ręczników i pierwszej kąpieli postanowiliśmy pospacerować brzegiem morza o przecudownym kolorze wody. To taki mały korsykański raj, ale pamiętajcie - nie jest to idealna plaża dla rodzin z dzieciaczkami. Może jest otwarte, a plaża nie okryta żadną zatoką. Dość szybko morze nabiera głębokości.

Urokliwe kamyczki na końcu plaży Bodri

Z dzielnym synkiem na Korsyce :-)

Tato spójrz jak tu jest pięknie!

Na końcu plaży Bodri znajdują się urokliwe kamienie wystające wprost z morza. Piękne miejsce oblewane przez krystalicznie czyste, turkusowe morze idealnie nadawało się na pamiątkowe zdjęcia. Po chwili przerwy wraz z synkiem powędrowaliśmy ścieżką poznać i eksplorować dalszą okolicę plaży Bodri. Agata została z książką w ręku na plażowym ręczniku.

Eksplorujemy z synkiem okolicę plaży Bodri podążając ścieżką w nieznanym kierunku

Okoliczna sceneria plaży Ghjunchitu

Ścieżka prowadząca wzdłuż wybrzeża w kierunku Ille Rousse

Po kilkuset metrach leniwego spaceru opatrzonego w przepiękne widoki na lazurowe morze Śródziemne dotarliśmy niespodziewanie do kolejnej plaży.

Plaża Ghjunchitu

Plage de Ghjunchitu Corsica otacza mieniąca się tysiącem kolorów śródziemnomorska roślinność, a kolor morza nie przestaje zadziwiać. Otoczona niewysokimi mocno zalesionymi korsykańskimi górami i makią Plaża Ghjunchitu rozciąga się przez 500 metrów.

Korsyka - plaża Ghjunchitu

Ghjunchitu Beach Corsica

Przepiękna plaża Ghjunchitu to kolejne odkryte miejsce na wyspie

To nasze kolejne wspaniałe odkrycie na Korsyce. Nietknięte wybrzeże północnej Korsyki i okoliczna sceneria oczarowała nas w 100%. Przyroda, kolory, krajobrazy mile zaskoczą niejednego turystę. Plaża i jej okolica jest bardzo zaciszna.

Pospacerowaliśmy chwilkę z synkiem po plaży i zdecydowaliśmy się wrócić po niespełna kwadransie z powrotem ścieżką na plażę Bodri, gdzie spędziliśmy korzystając z jej dosłownie wszystkich uroków aż do późnych godzin popołudniowych.

Przyroda, kolory, krajobrazy potrafią mile zaskoczyć nie jednego turystę

Korsykańskie góry, morze i my gdzieś po środku

Późnym popołudniem wróciliśmy na parking skąd udaliśmy się na oddalony około 5 kilometrów kemping Les Oliviers. Dzień uważamy za bardzo udany i zróżnicowany atrakcjami. Po kolacji częściowo spakowaliśmy nasze kempingowe graty, gdyż dnia następnego w porannych godzinach musieliśmy opuścić naszą parcelę i dotrzeć na kolejny i ostatni zarazem kemping na Korsyce. Gdzie, jak, po co? Zapraszamy Was już teraz na kolejny kemping Camping San Damiano - jeden z najlepszych na Korsyce.

Atrakcje Korsyki - co warto zobaczyć w pobliżu Ille de la Pietra?

Camping Les Oliviers i plaża Ille Rousse - zwiedzamy północ wyspy (3 kilometry)
Calvi - kultowy kurort idealny na korsykańskie wakacje (26 kilometrów)

Ceny

Kawa : 1,5€
Woda mineralna 0,33l. : 0,8€

Bilety i opłaty

Parking Ille de la Pietra : darmowy
Parking plaża Bodri : 2,5€/dzień
Nocleg camping Les Oliviers : 31€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód)

Podsumowanie

Północna Korsyka niczym nie ustępuje turystycznym miejscom w południowej części wyspy. Plaże na północy choć bardziej otwarte na morze są równie malownicze, a okoliczne otoczone górami atrakcje warte poznania. Którąkolwiek część Korsyki wybierzecie na rodzinne wakacje, będziecie zadowoleni. Tego jesteśmy pewni. Wyspa jest bardzo zróżnicowana i nieskazitelnie piękna.

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Francja
    Calvi - kultowy kurort idealny na korsykańskie wakacje

Francja | następny wpis ↦
Camping San Damiano - jeden z najlepszych na Korsyce

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.