TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Plaża Santa Giulia - najwspanialsza plaża wschodniej Korsyki Przewodnik Francja Korsyka Korsyka Porto Vecchio & okolice

Oglądaj nas na YouTube

Polub nas na Facebooku

5 lipiec, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Korsyka - plaża Santa Giulia

Plaża Santa Giulia - najwspanialsza plaża wschodniej Korsyki

Zwiedzamy Korsykę

- najpiękniejsze miejsca, plaże i atrakcje turystyczne

Część #9 -

Plaża Santa Giulia - Porto Vecchio

Najlepsze podobno zostawia się na koniec :-) Nasz ostatni dzień na kempingu Arutoli na wschodnio-południowym wybrzeżu Korsyki postanowiliśmy spędzić na plaży ocenianej jako jedną z absolutnie najpiękniejszych na wyspie. Zostało to oficjalnie uznane przez UNESCO.

Droga do plaży Santa Giulia

Tuż po śniadaniu i porannej kawce wsiedliśmy do auta i pojechaliśmy zobaczyć to cudo o którym tak chętnie piszą przewodniki oraz wysoko opiniują internauci. Do plaży Santa Giulia z kempingu Arutoli mieliśmy raptem 10 kilometrów. Droga do plaży minęła w szybkim tempie. Dojazd był doskonale oznakowany.

Gdzie nocowaliśmy?

Na Korsykę z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Podczas wyprawy nocowaliśmy na wielu campingach rozlokowanych wzdłuż wybrzeża wyspy, m.in. na kempingu Kemping Arutoli, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping Arutoli Corsica lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej morza.

Odległość od kempingu Arutoli do plaży Santa Giulia : 10 kilometrów.
Cena noclegu na kempingu Arutoli : 39€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód).

Parking plaża Santa Giulia

Wszystkie parkingi na południu Korsyki są w podobnych cenach za wyjątkiem tych w samym Bonifacio. W pobliżu plaży Santa Giulia znajduje się bardzo duży parking. Nie ma możliwości zaparkowania wzdłuż drogi prowadzącej do plaży gdzieś na poboczu. Zakazy parkowania są wszechobecne i odholowanie pojazdu jest niemalże natychmiastowe. Lokalizacja parkingu zobacz lokalizację.

Plaża Santa Giulia

Ta przepiękna laguna kąpiąca się u podnóża gór w kilometrach drobnego jasnego piasku jest jedną z najbardziej znanych w południowej części Korsyki. Ciągnie się na ponad 2 kilometrach i ma niesamowity styl i szyk. Zatoka jest dobrze osłonięta a ciepłe morze oblewające piaszczystą plażę oferuje długie płycizny co sprawia, że Plage de Santa Giulia jest idealna dla rodzin z dzieciaczkami.

Korsyka - plage de Santa Giulia

Typowa różnorodność korsykańskich krajobrazów

Plaża Santa Giulia - zatoka ma niewiarygodnie turkusową barwę

Niepodważalnym atutem plaży jest jej zadrzewiona okolica, klimat oraz super miękki jasny piach oraz mieniący się milionem odcieni błękitu morze. Wspomniana okolica jest bajkowa - bajeczne góry a także liczne skałki w pobliżu których gromadzą się piękne małe i duże ryby dodają bez wątpienia uroku temu miejscu zachęcając jednocześnie do snorkelingu.

Santa Ghjulia Corse

Moby Dick Santa Giulia Corse

Plaża Santa Giulia w Porto Vecchio jest jedną z najbardziej lubianych plaż na południu Korsyki

Urokliwość tego miejsca jest niepodważalna. Możemy zaryzykować stwierdzeniem, że korsykańska plaża Santa Giulia jest dokładnie taka, jak opisują je przewodniki o francuskiej wyspie. Jest niesamowita! Rodzinny chill na najwyższym poziomie o każdej porze dnia.

Korsyka to jest to!

Zatoka Santa Giulia - Korsyka południowa

Idziemy popływać?

Na plaży Santa Giulia spędziliśmy praktycznie cały dzień korzystając z jej uroków na maxa. Spacerowaliśmy brzegiem morza po wyjątkowo miękkim piachu, kąpaliśmy się w zasadzie nie wychodząc z morza, dreptaliśmy po drewnianym pomoście dość daleko wchodzącym w głąb morza, opalaliśmy się oraz szukaliśmy muszelek i oczywiście odkrywaliśmy wszystkie zakątki tej cudnej plaży.

Mamo wychodź z morza, już czas na piknik!

Z synkiem najlepiej. Wiadomo!

Plaża Santa Giulia oferuje jedno z najlepszych centrów żeglarskich i surfingowych. Istnieje możliwość skorzystać z instruktora nauki jazdy na nartach wodnych czy nurkowania. Można wypożyczyć sprzęt plażowy, sportowy, małe łodzie i wodne rowerki.

Ciekawe formy skalne na plaży Santa Giulia

W poszukiwaniu kolorowych rybek brodzimy wśród licznych form skalnych

Korsyka - plażowy chill out na plaży Santa Giulia

Jeśli zgłodniejesz na plaży Santa Giulia rozsianych jest kilka restauracji i beach-barów serwujących pyszne drinki oraz przekąski z wspaniałym widokiem na zatokę. To co? Wpadniesz na korsykańską plażę Santa Giulia? Trzymamy kciuki!

Atrakcje Korsyki - co warto zobaczyć w pobliżu plaży Santa Giulia?

Plaża Tamaricciu - najpiękniejsza plaża Korsyki (5 kilometrów)
Plaża La Rondinara - srebrzysty piach i cudowny turkus (11 kilometrów)
Camping Arutoli - nasza pierwsza baza noclegowa na południu Korsyki (12 kilometrów)
Plaże i atrakcje wschodniej Korsyki - Rossa - San Ciprianu - Pinarello (17 kilometrów)
Widokowa droga do Sartene i plaże południowej Korsyki (28 kilometrów)
Capo Sperone - najpiękniejsze plaże Korsyki z widokiem na Sardynię (28 kilometrów)
Bonifacio - miasto twierdza krok po kroku (30 kilometrów)
Plaże i atrakcje wschodniej Korsyki - Fautea - de Tarco - Favone - Canella (34 kilometry)

Ceny

Bilety i opłaty

Parking plaża Santa Giulia : 5€/doba

Podsumowanie

Plaża Plage de Santa Giulia Porto Vecchio jest boska. Boska!

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Francja
    Bonifacio - miasto twierdza krok po kroku

Francja | następny wpis ↦
Plaże i atrakcje wschodniej Korsyki - Rossa - San Ciprianu - Pinarello

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.