TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

14 czerwiec, region : Beskid Żywiecki

Małopolskie szlaki - Polica, Hala Krupowa i skansen w Sidzinie

Polska - Sidzina - Polica - Krupowa Alp - Sidzina Ethnographic Museum

Dnia miłego, czerwcowego wybraliśmy się w Beskid Żywiecki. Celem naszej jednodniowej wycieczki był szczyt Polica (1369m.n.p.m). Był to nasz pierwszy wspólny trip w Beskid Żywiecki. Pobudka, kawa i w drogę. Po ponad godzinnej jeździe dotarliśmy do Sidziny, położonej u stóp południowych stoków Pasma Polic, niedaleko Babiej Góry. Sidzina jest dość dużą wsią, ciągnącą się wzdłuż potoku Sidzinka na długości około 7km. Od południa graniczy z Orawą...

24 kwiecień, region : Inny

Tunezja - poczuj przedsmak Afryki

Tunezja - Sousse - Sousse Medina - Ribat - Chott El Jerid - Kairouan Medina

Tunezja, włókiennicza potęga to kraina kontrastów o burzliwej historii, położona w Afryce północnej pomiędzy pustynią a morzem. Graniczy z Algierią i Libią. Stolicą kraju jest Tunis. To najbardziej zeuropeizowane państwo w północnej części czarnego lądu. Przez wiele lat Tunezja pozostawała pod protektoratem Francji. Od 1956 roku jest samodzielnym państwem. Główne gałęzie gospodarki to przede wszystkim rolnictwo, przemysł naftowy, przemysł wydobywczy...

3 kwiecień, region : Śląsk i okolice

Śląskie zamki - Będzin Siewierz i Olsztyn

Polska - Będzin - Bedzin Castle - Siewierz Castle - Olsztyn Castle

Zapowiadał się przyjemny, wiosenny dzień. Postanowiliśmy wybrać się po ciężkiej, długiej zimowej przerwie na pierwszą tego roku skromną wyprawę w województwo śląskie. Długo analizowaliśmy zamki w województwie małopolskim korzystając z różnych źródeł i doszliśmy do wniosku, że nie ma już w tym województwie zamku, którego nie odwiedziliśmy. Celem jednodniowego wyjazdu były trzy śląskie zamki. Wcześnie rano wyruszyliśmy w podróż w stronę Katowic...

10 październik, region : Tatry i Podhale

Kolejka do kolejki czyli Kasprowy Wierch i Dolina Strążyska jesienią

Polska - Zakopane - Kasprowy Wierch - Strazyska Valley - Sarnia Rock - White Valley

Zakopane, o tym prężnie rozwijającym się górskim mieście można by pisać wiele, ale wiele też zostało już napisane. Nasz weekendowy trip do Zakopanego zaczęliśmy od wyjazdu koleją liniową wybudowaną w latach 1935 - 1936 z miejsca Kuźnice na Kasprowy Wierch. Po wielu godzinach stania w kolejce do kolejki (tylko dla ludzi o mocnych nerwach), udało się nabyć bilety w kasie. W drodze na szczyt, niedługo po starcie kolejki, można rozkoszować się wspaniałą panoramą Tatr...

11 wrzesień, region : Bałkany

Thassos - święty spokój w greckim stylu

Grecja - Thassos - Chrisi Akti - Paradise Beach - Psili Ammos - Livadi Bay - Kefalas Cape

Grecka wyspa Thassos (Tazos) oddalona jest zaledwie 12 km od stałego lądu. Jest jedną z niewielu wysp położonych na północy Morza Egejskiego. Jej powierzchnia wynosi 390 km2, liczba stałych mieszkańców to zaledwie około 16 tyś. Thassos jest wyspą na której śliczne turkusowe kolory morza łączą się z górami. Najwyższym szczytem jest Ipsarion (1204m.n.p.m), który mieliśmy na wyciągnięcie ręki podczas pobytu w hotelu Natasha. Wyspę otaczają trzy małe wysepki...

31 sierpień, region : Beskid Wyspowy

Ćwilin - drugi najwyższy szczyt w Beskidzie Wyspowym

Polska - Jurków - Cwilin

Ćwilin (1072m.n.p.m.) jest drugim zaraz po Mogielicy, najwyższym szczytem górskim Beskidu Wyspowego. Jak nazwa Beskidu wskazuje, szczyty Beskidu Wyspowego mają kształt zbliżony do wysp, z wszystkich stron oddzielone od siebie są głębokimi przełęczami, w których rozłożyły się wsie i miasteczka. Oba te szczyty - Mogielica, królowa Beskidu Wyspowego oraz Ćwilin mają wiele cech wspólnych. Suma podejść na Mogielicę wynosi około 600 metrów, natomiast na Ćwilin...

17 sierpień, region : Kielecczyzna

3x Świętokrzyskie - Jaskinia Raj, zamek w Chęcinach i skansen w Tokarni

Polska - Tokarnia - Tokarnia Museum - Raj Cave - Checiny Castle

Zapowiadał się przyjemny, sierpniowy poniedziałek. Dla nas był to dzień wolny od pracy. Decyzję o odwiedzeniu ziemi kieleckiej podjęliśmy tuż po pobudce. Celem jednodniowego tripu był Park Etnograficzny Muzeum Wsi Kieleckiej, zamek w Chęcinach koło Kielc, a także słynna Jaskinia Raj. W stronę Kielc udaliśmy się w godzinach porannych. Pierwszym przystankiem był skansen w Tokarni, nieopodal Kielc. Muzeum skansen położony jest na obszarze 70 ha w niewielkiej...

10 sierpień, region : Podkarpacie

Podkarpacie na weekend - Zamek w Baranowie i pałac Tarnowskich

Polska - Baranów Sandomierski - Baranow Sandomierski Castle - Tarnowski Palace

Sierpniowy weekend zapowiadał się ciepły i słoneczny. Postanowiliśmy odwiedzić rodzinne strony Agatki i tym samym naszym celem kolejnej podróży została perła architektury renesansowej, magnacki zamek w Baranowie Sandomierskim oraz zamek - pałac Tarnowskich w Tarnobrzegu - Dzikowie. Zamek w Baranowie Sandomierskim zwany "Małym Wawelem" ze względu na liczne podobieństwa, wzniesiono w drugiej połowie wieku XIV. Położony jest na prawym brzegu Wisły w...

3 sierpień, region : Małopolska

Kopalnia Soli w Bochni - podziemny labirynt i tajemnice

Polska - Bochnia - Salt Mine

Korzystając z wolnej niedzieli, wybraliśmy się do kopalni soli w Bochni. Kopalnia soli jest niewątpliwie główną atrakcją Bochni, miasta położonego 25 km od Krakowa, a zarazem najstarszym zakładem wydobywczym w Europie. Pokłady soli odkryto w 1248 roku, powstały tu również dwa najstarsze szyby - Sutoris, który funkcjonuje do dziś oraz Gazaris. Kopalnia soli przez długie lata przynosiła wysokie dochody, a o jej stan dbał sam król Kazimierz Wielki. W późniejszym czasie...

3 lipiec, region : Beskid Makowski

Beskid Makowski na weekend - fajny szlak na Kudłacze z Poręby

Polska - Poręba - Kudlacze Refuge - Kudlacze - Lubomir - Trzy Kopce

Naszą drugą tegoroczną podróżą w góry był wcześniej zaplanowany trekking na Kudłacze. Z racji bliskiego położenia Beskidu Makowskiego, zwanego również Beskidem Średnim, czekaliśmy wyłącznie na poprawę pogody. Pobudka 7:30 rano, za oknem chmury, szarawo. Może się rozpogodzi ? Sprawdzamy pogodę na internecie. Słońce z chmurką dla Krakowa i Zakopanego, jedziemy ? Jedziemy ! I pojechaliśmy. Jak się później okazało, pogoda z początkiem sezonu wakacyjnego...

22 czerwiec, region : Beskid Wyspowy

Mogielica - maszerujemy na najwyższy szczyt Beskidu Wyspowego

Polska - Jurków - Mogielica - Stumorgowa Alp

Po ośmiomiesięcznej przerwie, korzystając z pięknej, słonecznej, letniej pogody postanowiliśmy rozpocząć tegoroczny sezon podróżniczy. Naszą pierwszą wyprawą był jednodniowy trip na Mogielicę (1170m.n.p.m.), najwyższy szczyt Beskidu Wyspowego. Mogielica Na Kopę, jak nazywają ją tamtejsi górale, wybraliśmy się niebieskim szlakiem mającym swój początek w Jurkowie, małej wiosce położonej u jej podnóża. Szlak na Mogielicę był dość mozolny, prowadzący...

16 październik, region : Pieniny

Pieniny - odwiedź z nami Trzy Korony i Sokolicę

Polska - Krościenko nad Dunajcem - Trzy Korony - Sokolica

Następnego dnia wstaliśmy wcześnie, czekała nas fajna wyprawa, Trzy Korony i Sokolica. Dzień zapowiadał się super. Słoneczko dawało oznaki życia, co sprawiało, że chcieliśmy być na szlaku jak najszybciej. Szybkie śniadanko i w drogę. Jako pierwszy postanowiliśmy zdobyć szczyt Trzech Koron. Trzy Korony - jest to najbardziej znany i najczęściej odwiedzany szczyt Pienin. Na ten uroczy szczyt udaliśmy się najbardziej popularnym szlakiem żółtym wychodzącym z centrum...

15 październik, region : Gorce

Gorce jesienną porą i widok na Tatry

Polska - Ochotnica Dolna - Luban

Środek października. Ani ja, ani Agatka nigdy wcześniej o tej porze roku nie korzystaliśmy z uroków trekkingu górskiego. Postanowiliśmy zmienić pewne nawyki, bowiem zapowiadało się kilka przyjemnych, pogodnych dni. W kilkanaście minut podjęliśmy decyzję. Tym razem wybieramy się w Gorce oraz w Pieniny! Jesień w górach bywa śliczna, a Gorce i Pieniny są bardzo ciekawym i malowniczym pasmem górskim. Jesienią ponoć płoną wybarwionymi na czerwono...

23 wrzesień, region : Beskid Wyspowy

Beskid Wyspowy - najpiękniejsze szlaki, szczyt Luboń Wielki

Polska - Rabka Zdrój - Lubon Wielki

Zapowiadał się piękny, słoneczny dzień. Postanowiliśmy pożegnać lato, spędzając pierwszy dzień kalendarzowej jesieni na górskim szlaku. Szybki poranny prysznic, małe śniadanko i wyjazd z okolic Krakowa w stronę Rabki Zdrój Zaryte. Tym razem postanowiliśmy zdobyć nowy szczyt. Luboń Wielki (1022m.n.p.m) jest szczytem górskim w Beskidzie Wyspowym. Nazywany przez tamtejszą ludność Biernatką. Szczyt jest bardzo popularny wśród turystów, charakteryzuje się bardzo...

2 wrzesień, region : Sycylia

Sycylia - kapryśna ojczyzna włoskiej mafii

Włochy - Sycylia - Mesyna - Etna - Valley of the Temples - Ear of Dionysius - Vecchio Palace

Sycylia jest piękna, ale czasem kapryśna i wybuchowa jak jej wulkany. Uważana za ojczyznę mafii, woli chlubić się tradycjami kulturalnymi. Kipi od kolorów i zapachów. Zapraszamy w podróż na największą wyspę Morza Śródziemnego z regularnie przebudzającym się wulkanem. Sycylia - ojczyzna włoskiej mafii Sycylia jest największą wyspą na Morzu Śródziemnym z piaszczystymi, żwirowymi i skalistymi plażami. Przed wiekami na wyspę zjeżdżali na śródziemnomorskie...
Go to
...

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsca

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pod ręką do góry ↑
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.