TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Nerja - najpiękniejsze miejsca, plaże, punkty widokowe i balkon Europy Przewodnik Hiszpania Andaluzja Nerja & okolice

Polub nas na Facebooku

8 kwiecień, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Hiszpania - Nerja

Nerja - najpiękniejsze miejsca, plaże, punkty widokowe i balkon Europy

Zwiedzamy Hiszpanię

- najpiękniejsze miejsca i atrakcje turystyczne

Część #11 -

Nerja

Nerja, andaluzyjskie miasto położone na południu w prowincji Malaga jest często odwiedzanym przez turystów obszarem na mapie Hiszpanii. Miejscowość położona jest zaledwie około 55km od Malagi i około 100km od Granady, na wspaniałym wybrzeżu Costa Del Sol. Nerja zamieszkuję około 22 tyś. mieszkańców, a ze względu na łagodny klimat, poza drzewkami pomarańczy które spotkamy na ulicach miasteczka, rośnie tu także awokado i mango. Nie ma tu wysokich betonowych bloków, lecz idealnie wpasowaną w krajobraz niską zabudowę.

Piękne, klifowe wybrzeże łączy się z górami Sierra de Almijara, a pomiędzy morzem i górami schowały się białe mury miasta. Różnorodne i bogate życie towarzyskie, liczne fiesty, koncerty czy wystawy oraz ponad 16km ślicznych plaż, ciągnących się wzdłuż wybrzeża Nerja powoduje, że można spędzić tu zarówno jeden jak i kilkanaście dni urlopu.

Plaża w Nerja

Do Nerja dotarliśmy późnym wieczorem drogą szybkiego ruchu N340 wprost z Gibraltaru. Samochód zaparkowaliśmy na dużym bezpłatnym parkingu, zaledwie 1km od centrum miasteczka. Lokalizacja parkingu dostępna jest w podsumowaniu relacji. Nocleg w hostelu wcześniej zarezerwowany tradycyjnie za pośrednictwem portalu internetowego Booking.com Hostel San Miguel, do którego z parkingu dotarliśmy pieszo w 5 minut spacerem. Hostel okazał się zdecydowanie najlepszym obiektem hostelowym podczas pobytu w Hiszpanii. Pani Laura zadbała w obiekcie o każdy detal. Pokój czysty, łazienka również, fajny hiszpański, mały balkonik. Dlaczego są one takie małe? Zdecydowanie polecamy każdemu, kto planuje spędzić jeden lub kilka dni w Nerja.

Gdzie nocowaliśmy?

Do Andaluzji z Krakowa wybraliśmy się samolotem, linią Ryanair. Nocowaliśmy w idealnie zlokalizowanym hostelu Hostal San Miguel Nerja, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Hostal San Miguel Nerja lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej centrum miasta.

Po rozpakowaniu bagaży wybraliśmy się na krótki spacer w kierunku ścisłego centro de Nerja, połączony z obiadokolacją i zimnym piwkiem nad brzegiem morza. Pomimo późnej godziny, temperatura w kwietniu oscylowała w granicach 22 stopni w plusie. W drodze w kierunku najsłynniejszego punktu turystycznego Nerji czyli Balcon de Europa, odwiedziliśmy ulokowaną przy plaza Ermita małą kaplicę Ermita de Nuestra Senora de las Angustias w stylu barokowym z XVII wieku. Dalej wąskimi uliczkami, które dzieli niska zabudowa miasta, dotarliśmy do plaza de Balcon de Europa. Pierwsze spojrzenie z tegoż miejsca na poszarpaną linię brzegową spowodowało, że nie mogliśmy doczekać się spaceru po Nerji za dnia.

Ulice Nerja

Hostel San Miguel o poranku

Nerja - prawdziwie hiszpański charakter

Pustelnia Matki Bożej Bolesnej

Poranek dnia kolejnego pobytu w Nerja powitał nas słoneczną i niemalże bezchmurną pogodą. Śniadanko w hostelu było naprawdę dobre i okazałe. Po spakowaniu bagaży i odniesieniu ich do samochodu zaparkowanego na parkingu, ruszyliśmy spacerem poznać uroki miasta. Tuż po wyjściu z hostelu, na placu Cantarero Plaza Cantarero rosły na drzewach pomarańcze. Całkiem dojrzałe choć dzikie. Pieszo po kilkuminutowym marszu docieramy do plaży La Torrecilla Playa La Torrecilla, która pomimo wczesnej pory powoli się zapełnia turystami, chcącymi złapać brązową, andaluzyjską opaleniznę.

Nerja, zapisz to miejsce na swojej mapie :-)

Jak się podoba?

Plaża Cavana & plac La Torrecilla

Wędrując deptakiem wzdłuż plaży docieramy do jej końca, ale przede wszystkim do miejsca, z którego doskonale widać Balcon de Europa na tle morza Śródziemnego oraz gór Sierra de Almijara. Wąskimi, krętymi uliczkami Nerji z białymi domami i balkonami tonącymi w kwiatach, których ściany zdobią lokalne azulejos docieramy do placu Cavana Plaża Cavana. Tuż przy placu, który jest początkiem deptaka Balkonu Europy mieści się ratusz oraz kościół Salvadoru Iglesia de El Salvador z XVII wieku w stylu barokowo-mauretańskim. Wnętrze kościoła bogate jest w murale Francisco Hernandez.

Balcon Europy od strony plaży La Torrecilla

Plac Cavana

Nerja - Plaza Balcon de Europa & punkty widokowe

Z Plaza Balcon de Europa skręcamy w lewo by zgubić się w wąskich, uroczych, kolorowych ulicach Nerji. Calle Puerta del Mar łączymy z Calle Hernando de Carabeo i maszerujemy wzdłuż wybrzeża. Co kawałek pomiędzy zwartą zabudową bielonych domków znajdują się małe punkty widokowe oraz schodki dające możliwość zejścia na plażę, wciśniętą pomiędzy klify.

Paradores de Nerja

Rezydencja Nerja

Niespiesznie docieramy do Paradores de Nerja, punktu widokowego Nerja skąd rozpościera się zjawiskowy widok na morze Śródziemne, połączony z andaluzyjskimi haciendami i rysującym się masywem górskim w tle. Widać stąd również najdłuższą plażę Nerji, Burriana Playa Burriana.

Klify, plaże - poznajemy piękne zakątki urokliwej Nerji

Po krótkiej przerwie i nacieszeniu oczu nietuzinkowym widokiem wracamy do wypatrzonej wcześniej plaży Carabeo Playa Carabeo, której poświęcamy dłuższą chwilę na relaks i pierwszą prawie kąpiel w morzu. Prawie, gdyż temperatura morza Śródziemnego w kwietniu była na równi z temperaturą morza Bałtyckiego podczas upalnego lata w Polsce, czyli...taka sobie. Po złapaniu pierwszych promieni słońca pieszo wracamy w kierunku balkonu Europy.

Na Carabeo zatrzymaliśmy się dłużej

Morze Nerja

Po drodze robimy stopa w restauracji La Taberna na andaluzyjski posiłek typowy dla kuchni tegoż regionu, czyli...oczywiście Paella mixta! Jak bardzo to słynne hiszpańskie danie różni się od tego, podawanego w Polsce w restauracji czy w postaci dania mrożonego, możecie sobie jedynie wyobrazić. Świeżutkie, delikatne owoce morze wkomponowane w całość dania to uczta dla kubków smakowych. Pyszota ! Zdecydowanie polecamy :-) Po wyśmienitym obiadku gubimy parę chwil w lokalnych sklepikach, kolejno docieramy do punktu kulminacyjnego pobytu w Nerja.

Kolejny mirador

Roślinność dba o każdy dom w tym mieście

Morze, góry, palmy, siesta i Balcon de Europa

Uliczki Nerji

La Calahonda Nerja

Ahh te kolory :-)

Kiedy mówimy Nerja, myślimy o Balkonie Europy, przyjemnym deptaku ciągnącym się wzdłuż brzegu potężnego urwiska. To właśnie to miejsce tak bardzo kojarzone jest z andaluzyjską, turystyczną miejscowością, położoną na wybrzeżu Costa del Sol. Ozdobiony palmami skalisty cypel Balkon de Europa z którego rozpościerają się wspaniałe widoki z tarasów widokowych na wybrzeże i okolicę jest popularnym miejscem spotkań, nie tylko zakochanych. Warto to miejsce choć raz odwiedzić podczas pobytu w Hiszpanii. Po dłuższej chwili odpoczynku, nacieszeniu się okolicznymi pejzażami oraz udanej próbie zrozumienia pojęcia siesta de Andalucia, udaliśmy się w drogę w kierunku położonego w górach, typowego andaluzyjskiego Pueblos Blancos o nazwie Frigiliana.

Przekonałem się do owoców morza

Plaża w wersji XS

Nerja - Balcon de Europa

Na koniec chcemy również wspomnieć o atrakcji do której nie dotarliśmy za sprawą odwiedzin Frigiliany, a tą atrakcją są Cuevas de Nerja. Jest to olbrzymi kompleks jaskiń z najdłuższym na świecie stalaktytem o długości 63m, położony zaledwie 4km od Nerji. Jeśli odwiedziliście to miejsce, napiszcie w komentarzu czy się podobało :-) Zatem, Hasta Luego!

Atrakcje Nerja - co warto zobaczyć w pobliżu?

Frigiliana - plątanina wąskich uliczek andaluzyjskiego Pueblo Blanco (6 kilometrów)

Ceny

Kawa : 2€
Piwo : 1,5€
Obiad : 7,5€ - 22€

Bilety i opłaty

Nocleg Hostel San Miguel : 21€/os.

Podsumowanie

Nerja kusi o każdej porze roku, dnia i nocy. Będąc na południu Hiszpanii warto tu dotrzeć, choćby na jeden dzień. Nocleg z śniadaniem zapewnił nam Hostel San Miguel, lokalizacja hostelu zobacz na mapie. Darmowe parkowanie samochodu w centrum Nerja przy Calle Ingenio, lokalizacja parkingu kr# zobacz na mapie.

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Hiszpania
    Puerto Banus - spacerem po luksusowej marinie w hiszpańskim wydaniu

Hiszpania | następny wpis ↦
Frigiliana - plątanina wąskich uliczek andaluzyjskiego Pueblo Blanco

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.