TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Gdzie wyjechać - poznaj ciekawy region i jego atrakcje Beskid Zywiecki mountains

Go to

22 kwiecień, region : Beskid Żywiecki

Żywiec i jezioro Żywieckie - odkryj Beskid Żywiecki

Polska - Żywiec - Zywiec Castle - Zywiec Garden Park - Zywiec Main Square - Zywiec Lake

Pracujemy nad relacją z tej podróży... z tego miejsca.

2 kwiecień, region : Beskid Żywiecki

Atrakcje Międzybrodzia Żywieckiego - Góra Żar i skansen w Ślemieniu

Polska - Ślemień - Zar Mountain - Slemien Ethnographic Museum

2 kwiecień. Od rana słońce opiera się o okno naszej sypialni. Jest niedziela. Chce nam się? Zawsze :-) Przed 9-tą ruszamy w drogę. Do celu dnia dzisiejszego mamy niespełna 120km. Po około 2h jazdy docieramy na miejsce. Samochód zaparkowaliśmy za darmo niecałe 200m od stacji kolei PKL, tuż u podnóża góry. Lokalizację parkingu znajdziecie jak zwykle w podsumowaniu relacji. Po drugiej stronie stacji funkcjonuje również parking płatny. Żar, popularny szczyt w Beskidzie...

14 czerwiec, region : Beskid Żywiecki

Małopolskie szlaki - Polica, Hala Krupowa i skansen w Sidzinie

Polska - Sidzina - Polica - Krupowa Alp - Sidzina Ethnographic Museum

Dnia miłego, czerwcowego wybraliśmy się w Beskid Żywiecki. Celem naszej jednodniowej wycieczki był szczyt Polica (1369m.n.p.m). Był to nasz pierwszy wspólny trip w Beskid Żywiecki. Pobudka, kawa i w drogę. Po ponad godzinnej jeździe dotarliśmy do Sidziny, położonej u stóp południowych stoków Pasma Polic, niedaleko Babiej Góry. Sidzina jest dość dużą wsią, ciągnącą się wzdłuż potoku Sidzinka na długości około 7km. Od południa graniczy z Orawą...

22 wrzesień, region : Beskid Żywiecki

Pomysł na Beskidy - Wielka Rycerzowa, Wielka Racza i skansen w Milówce

Polska - Milówka - Wielka Rycerzowa - Wielka Racza

W celu pożegnania lata, a zarazem przywitania jesieni, wraz z przyjaciółką Gabrielą wybrałem się ponownie w Beskid Żywiecki. Punktem kulminacyjnym wyprawy był szczyt Wielka Rycerzowa (1207m.n.p.m) oraz Wielka Racza (1236m.n.p.m). Miejscówką wyjściową była Rycerka Górna - Kolonia, w której wcześniej zarezerwowałem nocleg. Po drodze do Rycerki, zatrzymaliśmy się w Milówce, w której to odwiedziliśmy Starą Chaupę - Muzeum. Skansen Milówka pochodzi...

19 sierpień, region : Beskid Żywiecki

Beskid Żywiecki na weekend - Pilsko i zamek w Suchej Beskidzkiej

Polska - Korbielów - Pilsko - Sucha Beskidzka Castle

Hej Pilsko, hej Pilsko. Hej wysokie trawy. Którędy chadzali, którędy chadzali. Zbójcy od Orawy. Bieżącego roku udało mi się odwiedzić Bułgarię, Majorkę, zamki Rabsztyn, Smoleń, Ogrodzieniec, Mirów, Bobolice, Morsko, odwiedziłem też góry wiosną Dolomity. Nie odwiedziłem polskich gór latem i postanowiłem to dziś zmienić. Celem kolejnej weekendowej podróży był Beskid Żywiecki i jego jeden z najwyższych szczytów - Pilsko. Szczyt ten miałem już kiedyś przyjemność odwiedzić...

30 sierpień, region : Beskid Żywiecki

Babia Góra - królowa Beskidu Żywieckiego

Polska - Zawoja - Babia Gora

Kolejnego dnia dwudniowej wyprawy, obudziłem się w Beskidzie Żywieckim. Beskid rozpościera się między Przełęczą Koniakowską na zachodzie, a Przełęczą Sieniawską na wschodzie. Pasmo składa się z pięciu członów. Na zachodzie, znajduje się grupa Wielkiej Raczy, w środku - grupa pilszczańska ze szczytami Lipowskiej Góry, Romanki oraz Pilska. Na wschodzie występuje grupa Babiej Góry, z Małą Babią oraz Policą, a na południowym-wschodzie - Pasmo Podhalańskie...

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsca

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pod ręką do góry ↑
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.