TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Go to

5 wrzesień, region : Beskid Sądecki

Atrakcje Beskidu Sądeckiego - zamki, wodospady, najciekawsze punkty widokowe

Polska - Rytro - Rytro Castle - Wegielnik viewpoint - Czercz Waterfall - Lomniczka Waterfall - Snail view deck

Średniowieczny zamek w Rytrze położony na wzgórzu 463m.n.p.m. wzniesiony został na przełomie XIII i XIV wieku za czasów panowania króla Władysława Łokietka. Zamkowa wieża datowana jest na XIII wiek. Nie ma jednoznacznych dokumentów mówiących o tym kto zbudował zamek lecz od XII wieku należał do królewskiej domeny, a od XV wieku stanowił rezydencję sądeckich starostów i w tym również czasie został nieco przebudowany. 100 lat później zamek zaczął...

2 kwiecień, region : Beskid Mały

Atrakcje Międzybrodzia Żywieckiego - Góra Żar i skansen w Ślemieniu

Polska - Międzybrodzie Żywieckie - Zar Mountain - Slemien Ethnographic Museum

2 kwiecień. Od rana słońce opiera się o okno naszej sypialni. Jest niedziela. Chce nam się? Zawsze :-) Przed 9-tą ruszamy w drogę. Do celu dnia dzisiejszego mamy niespełna 120km. Po około 2h jazdy docieramy na miejsce. Samochód zaparkowaliśmy za darmo niecałe 200m od stacji kolei PKL, tuż u podnóża góry. Lokalizację parkingu znajdziecie jak zwykle w podsumowaniu relacji. Po drugiej stronie stacji funkcjonuje również parking płatny. Żar, popularny szczyt w Beskidzie...

11 wrzesień, region : Beskid Wyspowy

Myślenice - urokliwy niedzielny spacer po Zarabiu

Polska - Myślenice - Zarabie

Myślenice, miasto położone w dolinie Raby pośród łagodnych wzniesień Beskidu Makowskiego. Do dziś zachowało mieszczański charakter kamienic z XVIII i XIX wieku, a myślenicki rynek otacza średniowieczny układ ulic. Nieopodal małopolskiego miasteczka, zlokalizowanego zaledwie 25km od Krakowa, na prawym brzegu rzeki Raby rozciąga się letniskowa dzielnica, która była pierwszym spacerowym celem tegoż dnia. Zapraszamy na spacer po Zarabiu. ...

26 marzec, region : Beskid Sądecki

Atrakcje Krynicy Górskiej - Góra Parkowa i Jaworzyna zimową porą

Polska - Krynica Zdrój - Parkowa Mountain

Pracujemy nad relacją z tej podróży... z tego miejsca.

12 wrzesień, region : Tatry i Podhale

Zakopane na weekend - ciekawe atrakcje i piękne panoramy

Polska - Zakopane - Krupowki - Gubalowka - Chocholowska Valley

Weekend, weekend w Zakopanem był spontanicznym tripem za sprawą noclegowej promocji na portalu booking.com. Do stolicy polskich Tatr wybraliśmy się po raz kolejny, lecz po raz pierwszy z synkiem, który wyjątkowo dobrze znosi pokonywanie dróg samochodem. O Zakopanem położonym na samym południu kraju w województwie małopolskim pisaliśmy już w wcześniejszych relacjach, m.in. o Kasprowym Wierchu czy jesiennym spacerze Dolina Strążyska. Tym razem...

4 lipiec, region : Beskid Śląski

Klimczok i Szyndzielnia - odwiedzamy kolejne szczyty Beskidu Śląskiego

Polska - Szczyrk - Klimczok - Szyndzielnia

Do Szczyrku wybraliśmy się na jednodniową wycieczkę, której celem tym razem był wierzchołek Klimczoka oraz szczyt Szyndzielni. Miasto o charakterze turystyczno-wypoczynkowym, zlokalizowane jest w południowej Polsce w województwie śląskim. W Szczyrku istnieje szereg stacji, ośrodków i skoczni narciarskich, w tym ośrodek Skrzyczne, szczyt na który wychodziliśmy pieszo w sierpniu 2007 roku. Klimczok 1117m.n.p.m. jest górskim szczytem zlokalizowanym...

20 październik, region : Pieniny

Przepiękny lekki szlak do Czerwonego Klasztoru i zamek w Niedzicy

Polska - Szczawnica - Red Monastery - Niedzica Castle

Pieniński Park Narodowy utworzony w 1932r. jest jednym z pierwszych z 23 parków narodowych na terenie Polski. Zajmuje najcenniejsze pod względem krajobrazowym i przyrodniczym obszary. Dla turystów udostępniono ponad 35km szlaków. Zalicza się do nich m.in. stanowiący atrakcję na skalę europejską spływ tratwami przełomem Dunajca. Trasę spływu można przejść również pieszo Drogą Pienińską. Trakt wiodący przez Przełom Pieniński ze Szczawnicy prawym...

3 wrzesień, region : Bieszczady

Bieszczady na weekend - szlak na Tarnicę, Wołosate, Halicz i Rozsypaniec

Polska - Wołosate - Tarnica - Halicz - Kopa Bukowska - Rozsypaniec

Bieszczady położone są na południowo - wschodnim krańcu Polski przy granicy słowackiej i ukraińskiej. Należą do wielkiego łuku Karpat, ciągnącego się od Bratysławy po Żelazną Bramę nad Dunajcem. W granicach Polski znajduje się wschodnia część Karpat, obejmująca obszar około 2100 km/2. W Bieszczadach występują rośliny i zwierzęta niespotykane w innych częściach naszego kraju, np. największy europejski wąż Eskulapa. Żyją tu również jelenie, niedźwiedzie, wilki, rysie...

14 czerwiec, region : Beskid Żywiecki

Małopolskie szlaki - Polica, Hala Krupowa i skansen w Sidzinie

Polska - Sidzina - Polica - Krupowa Alp - Sidzina Ethnographic Museum

Dnia miłego, czerwcowego wybraliśmy się w Beskid Żywiecki. Celem naszej jednodniowej wycieczki był szczyt Polica (1369m.n.p.m). Był to nasz pierwszy wspólny trip w Beskid Żywiecki. Pobudka, kawa i w drogę. Po ponad godzinnej jeździe dotarliśmy do Sidziny, położonej u stóp południowych stoków Pasma Polic, niedaleko Babiej Góry. Sidzina jest dość dużą wsią, ciągnącą się wzdłuż potoku Sidzinka na długości około 7km. Od południa graniczy z Orawą...

24 kwiecień, region : Inny

Tunezja - poczuj przedsmak Afryki

Tunezja - Chebika - Sousse Medina - Ribat - Chott El Jerid - Kairouan Medina

Tunezja, włókiennicza potęga to kraina kontrastów o burzliwej historii, położona w Afryce północnej pomiędzy pustynią a morzem. Graniczy z Algierią i Libią. Stolicą kraju jest Tunis. To najbardziej zeuropeizowane państwo w północnej części czarnego lądu. Przez wiele lat Tunezja pozostawała pod protektoratem Francji. Od 1956 roku jest samodzielnym państwem. Główne gałęzie gospodarki to przede wszystkim rolnictwo, przemysł naftowy, przemysł wydobywczy...

10 październik, region : Tatry i Podhale

Kolejka do kolejki czyli Kasprowy Wierch i Dolina Strążyska jesienią

Polska - Zakopane - Kasprowy Wierch - Strazyska Valley - Sarnia Rock - White Valley

Zakopane, o tym prężnie rozwijającym się górskim mieście można by pisać wiele, ale wiele też zostało już napisane. Nasz weekendowy trip do Zakopanego zaczęliśmy od wyjazdu koleją liniową wybudowaną w latach 1935 - 1936 z miejsca Kuźnice na Kasprowy Wierch. Po wielu godzinach stania w kolejce do kolejki (tylko dla ludzi o mocnych nerwach), udało się nabyć bilety w kasie. W drodze na szczyt, niedługo po starcie kolejki, można rozkoszować się wspaniałą panoramą Tatr...

31 sierpień, region : Beskid Wyspowy

Ćwilin - drugi najwyższy szczyt w Beskidzie Wyspowym

Polska - Jurków - Cwilin

Ćwilin (1072m.n.p.m.) jest drugim zaraz po Mogielicy, najwyższym szczytem górskim Beskidu Wyspowego. Jak nazwa Beskidu wskazuje, szczyty Beskidu Wyspowego mają kształt zbliżony do wysp, z wszystkich stron oddzielone od siebie są głębokimi przełęczami, w których rozłożyły się wsie i miasteczka. Oba te szczyty - Mogielica, królowa Beskidu Wyspowego oraz Ćwilin mają wiele cech wspólnych. Suma podejść na Mogielicę wynosi około 600 metrów, natomiast na Ćwilin...

3 lipiec, region : Beskid Makowski

Beskid Makowski na weekend - fajny szlak na Kudłacze z Poręby

Polska - Poręba - Kudlacze Refuge - Kudlacze - Lubomir - Trzy Kopce

Naszą drugą tegoroczną podróżą w góry był wcześniej zaplanowany trekking na Kudłacze. Z racji bliskiego położenia Beskidu Makowskiego, zwanego również Beskidem Średnim, czekaliśmy wyłącznie na poprawę pogody. Pobudka 7:30 rano, za oknem chmury, szarawo. Może się rozpogodzi ? Sprawdzamy pogodę na internecie. Słońce z chmurką dla Krakowa i Zakopanego, jedziemy ? Jedziemy ! I pojechaliśmy. Jak się później okazało, pogoda z początkiem sezonu wakacyjnego...

22 czerwiec, region : Beskid Wyspowy

Mogielica - maszerujemy na najwyższy szczyt Beskidu Wyspowego

Polska - Jurków - Mogielica - Stumorgowa Alp

Po ośmiomiesięcznej przerwie, korzystając z pięknej, słonecznej, letniej pogody postanowiliśmy rozpocząć tegoroczny sezon podróżniczy. Naszą pierwszą wyprawą był jednodniowy trip na Mogielicę (1170m.n.p.m.), najwyższy szczyt Beskidu Wyspowego. Mogielica Na Kopę, jak nazywają ją tamtejsi górale, wybraliśmy się niebieskim szlakiem mającym swój początek w Jurkowie, małej wiosce położonej u jej podnóża. Szlak na Mogielicę był dość mozolny, prowadzący...

16 październik, region : Pieniny

Pieniny - odwiedź z nami Trzy Korony i Sokolicę

Polska - Krościenko nad Dunajcem - Trzy Korony - Sokolica

Następnego dnia wstaliśmy wcześnie, czekała nas fajna wyprawa, Trzy Korony i Sokolica. Dzień zapowiadał się super. Słoneczko dawało oznaki życia, co sprawiało, że chcieliśmy być na szlaku jak najszybciej. Szybkie śniadanko i w drogę. Jako pierwszy postanowiliśmy zdobyć szczyt Trzech Koron. Trzy Korony - jest to najbardziej znany i najczęściej odwiedzany szczyt Pienin. Na ten uroczy szczyt udaliśmy się najbardziej popularnym szlakiem żółtym wychodzącym z centrum...
Go to

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsca

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pod ręką do góry ↑
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.