TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

4 lipiec, region : Istria

Samochodem z Krakowa na Istrię - opis trasy krok po kroku

Chorwacja - Umag

Kilka dni temu wróciliśmy z Chorwacji, którą odwiedzamy co jakiś czas już od 2004 roku. Uważamy że kraj jest jednym z ładniejszych w tej części Europy i warto go eksplorować począwszy od Istrii na południowej Dalmacji kończąc. Niniejszy poradnik "Samochodem z Krakowa do Chorwacji 2021 - opis trasy krok po kroku" dedykujemy osobom wybierającym się w najbliższym czasie do Chorwacji, a wszystkie zawarte w nim wskazówki i opis drogi mają na celu pomóc...

9 wrzesień, region : Costa Smeralda

Cala Banana - urokliwa plaża w pobliżu Olbii

Włochy - Sardynia - Nodu Pianu - Cala Banana Beach

I nadszedł ten dzień. Ostatni dzień 21-dniowego pobytu na Sardynii. Jeszcze nie wjechaliśmy na prom, a już zaczęliśmy tęsknić. Tyle miejsc i wspaniałych plaż wciąż pozostaje nieodkrytych...Może za rok? Zobaczymy. A tymczasem czas powoli pakować kempingowe graty. Z rana spakowaliśmy nasz cały dobytek do samochodu i postanowiliśmy w fajny sposób wykorzystać ten ostatni dzień na wyspie. Podczas porannej kawki na kempingu Cugnana w Porto Rotondo...

7 wrzesień, region : Costa Smeralda

San Pantaleo - najpiękniejsze miasteczka Costa Smeralda

Włochy - Sardynia - San Pantaleo - San Pantaleo Main Square

San Pantaleo? Tego nie było w planie! Jak to się stało, że przez przypadek odkryliśmy przepiękne, malowniczo położone w sardyńskich górach miasteczko? Wracając kilka dni wstecz z plaży La Licciola w kierunku kempingu Camping Cugnana niechcący pomyliliśmy drogę. Opieramy się głównie na tradycyjnych mapach i nawigacji Mio. Tym razem skorzystaliśmy z Google Maps, które traktujemy z lekkim przymrużeniem oka, ale tym razem nie byliśmy "źli", że mapa nas...

7 wrzesień, region : Costa Smeralda

Sos Aranzos - czarujące plaże Golfo Aranci na Sardynii

Włochy - Sardynia - Golfo Aranci - -

Plaża Sos Aranzos była jedną z ostatnich, jakie odwiedziliśmy. Najpiękniejsze plaże w pobliżu Golfo Aranci i plaże północno-wschodniej Sardynii, czyli ciąg dalszy naszej podróży po wyspie. Na plażę dotarliśmy samochodem przed południem tradycyjnie wprost z naszej bazy noclegowej, kempingu Cugnana Porto Rotondo. Do spiaggia Sos Aranzos prowadzą dwie drogi. Jedna przez interior, druga brzegiem morza. Zgadnij, którą wybraliśmy? Tak, właśnie tą :-) Wysoko...

6 wrzesień, region : Costa Smeralda

Capriccioli Est - najpiękniejsze plaże Costa Smeralda

Włochy - Sardynia - Capriccioli - Capriccioli Beach - La Celvia Beach - Elephant Beach

Na plażę Capriccioli wybraliśmy się w porannych godzinach wprost z naszej bazy noclegowej, kempingu Cugnana Porto Rotondo. Musimy przyznać, że droga do plaży była bardzo malownicza za sprawą jej położenia. W zasadzie co krok chciałoby się zatrzymać samochód i porobić pamiątkowe zdjęcia lub wypić poranną kawę w widokowych restauracjach. Dojazd do plaży był krótki, zajął nam około 10 minut, a odległość od kempingu Cugnana do plaży Capriccioli to zaledwie 15...

5 wrzesień, region : Costa Smeralda

La Licciola - zjawiskowa plaża wschodniego wybrzeża Sardynii

Włochy - Sardynia - Santa Teresa di Gallura - La Licciola Beach

Po sympatycznym spacerze i przedpołudniowej kawce w Castelsardo wyruszyliśmy w kierunku wschodnim, w poszukiwaniu noclegowej przystani czyli następnego campingu na trasie naszej podróży po Sardynii. Ostatnie kilka dni postanowiliśmy spędzić gdzieś pomiędzy Santa Teresa di Gallura a Olbią i na tym obszarze skupiliśmy uwagę. Kiedy prowadziłem samochód, Agata w tym czasie szukała na telefonie ciekawego miejsca noclegowego z basenem, bowiem pomimo...

4 wrzesień, region : Sassari

Otoczona parkiem plaża di Balai - poznaj plaże północnej Sardynii

Włochy - Sardynia - Porto Torres - Balai Beach

Kolejnego dnia pobytu na campingu Li Nibari wybraliśmy się do Porto Torres. Na małe zakupy, ale przede wszystkim na plażę Spiaggia di Balai, którą zobaczyliśmy na kilku zdjęciach szukając ciekawych miejsc w pobliżu, podczas odpoczynku na przepięknej plaży La Pelosa w Stintino dzień wcześniej. Okazało się, że plaża Balai zlokalizowana jest zaledwie 13 kilometrów od campingu. Co było robić? Po obfitym śniadaniu i porannej kawie na campingu Li Nibari, w promieniach...

3 wrzesień, region : Sassari

La Pelosa - najpiękniejsza Włoszka i plaża w Stintino

Włochy - Sardynia - Stintino - - Le Saline Beach

Stintino. Rajskie miejsce na plażowej mapie Europy, które należy koniecznie zobaczyć! Ten niewielki kurort szczyci się jedną z najpiękniejszych i najbardziej wyjątkowych plaż morza Śródziemnego - plażą o nazwie La Pelosa, zlokalizowaną na wysuniętym w głąb morza cyplu północno-zachodniej Sardynii w Capo Falcone. Spiaggia della Pelosa, tą sardyńską plażę znają nie tylko Włosi. Piszą o niej niemal wszystkie przewodniki i czasopisma poświęcone turystyce i podróżom po Europie...

2 wrzesień, region : Costa Paradiso

Rajskie Wybrzeże Costa Paradiso i plaża Li Cossi

Włochy - Sardynia - Trinita d'Agultu e Vignola - Costa Paradiso - Li Cossi Beach

Droga z Santa Teresa di Gallura w kierunku Castelsardo przebiega przez jeden z najpiękniejszych regionów Sardynii. Region nazywa się Costa Paradiso - Rajskie Wybrzeże. Ten wyjątkowo malowniczy pas wybrzeża szczególnie upodobali sobie zamożniejsi tegoż świata. Wielu znanych aktorów i gwiazd sportu posiada tutaj przepięknie wille przyklejone do nadmorskich klifów, jednocześnie ukryte wśród urokliwych skał i gęstych zarośli z dostępem do prywatnych plaż...

2 wrzesień, region : Costa Smeralda

Plaża Monti Russu i Skała Słonia - zjawiskowe miejsca północnej Sardynii

Włochy - Sardynia - Aglientu - Monti Russu Beach - Elephant Rock

Atrakcje po drodze w kierunku laguny w Stintino. Po opuszczeniu bram campingu skierowaliśmy się na zachód, podążając malowniczą drogą SP90 wiodącą wzdłuż północnego wybrzeża Sardynii. Dojazd na kolejny camping o nazwie Li Nibbari, oddalony około 80 kilometrów od campingu La Liccia postanowiliśmy sobie jednak mocno urozmaicić. Pierwszym celem tegoż dnia była oddalona zaledwie 9 kilometrów od campingu La Liccia plaża Monti Russu do której dotarliśmy...

1 wrzesień, region : Costa Smeralda

Rena Bianca - najpiękniejsza plaża Costa Smeralda

Włochy - Sardynia - Santa Teresa di Gallura - Rena Bianca Beach - La Crucitta - Tower Longonsardo - Vittorio Emanuele I Square

Najpiękniejsza! Tym jednym tylko słowem moglibyśmy określić naturalne walory tej nietuzinkowej plaży i jej okolicy. Do plaży z centrum miasteczka prowadzi droga z pięknym widokiem na Korsykę, a na jej końcu po lewej stronie znajduje się miejski parking. Plaża Rena Bianca zlokalizowana w miejscowości Santa Teresa di Gallura to naszym zdaniem najpiękniejsza plaża i okolica w tej części Sardynii. Rena Bianca znajduje się zaledwie kilkaset metrów na północ od centrum...

30 sierpień, region : Costa Smeralda

Capo Testa - kraina z baśni

Włochy - Sardynia - Santa Teresa di Gallura - Capo Testa - Santa Reparata Beach - - Porto Quadro Beach

Kolejnego dnia wybraliśmy się do jednego z najciekawszych geologicznie miejsc północnej Sardynii - półwyspu Capo Testa. Wybrzeże Gallury jest bardzo urozmaicone. To jeden z najwspanialszych fragmentów sardyńskiego wybrzeża. Jego granice od zachodu wyznacza rzeka Coghinas, od wschodu miejscowość w której spędziliśmy ostatnie kilka dni - San Teodoro, a od południa pasmo gór Monti di Ala. W krajobrazie Gallury dominują przede wszystkim bajeczne formy skalne...

28 sierpień, region : Costa Smeralda

Plaża Isuledda w pobliżu San Teodoro - najpiękniejsze plaże wschodniej Sardynii

Włochy - Sardynia - San Teodoro - Isuledda Beach

Zaledwie kilka kilometrów od San Teodoro na południowy wschód znajduję się bardzo przyjemna plaża La Isuledda - Spiaggia dell'Isuledda. To najbardziej wysunięta na południe plaża w tej okolicy. Jej całkowita długość sięga 400 metrów. Plaża oblewana krystalicznie czystą wodą w odcieniach od turkusu do szmaragdowej zieleni pokryta jest kolorowym jasnym piaskiem z zauważalnymi, małymi kawałkami różowego korala. Bardzo ładnie to wygląda. La Isuledda jest...

27 sierpień, region : Costa Smeralda

Najpiękniejsze plaże wschodniej Sardynii - Plaża Krów - Squadrone o delle Vacche

Włochy - Sardynia - Cala Girgolu - Formiche Beach - Squadrone o delle Vacche Beach - Isuledda Beach - Girgolu Beach

Kolejny dzień na Sardynii to kolejne plaże do odkrycia i ciekawe atrakcje turystyczne do poznania. O poranku nie wiedzieliśmy jeszcze, że tego dnia dotrzemy do najpiękniejszej plaży oddającej w pełni pod każdym względem piękno włoskiej wyspy. Jedziecie z nami? Zapinajcie pasy. Ruszamy! Po pysznym śniadanku skonsumowanym w promieniach porannego słońca wsiadamy w samochód i ruszamy w kierunku północnym, konkretnie do Cala Girgolu - miejsca oddalonego...

26 sierpień, region : Costa Smeralda

Najpiękniejsze plaże wschodniej Sardynii - cudna Brandinchi & Lu Impostu

Włochy - Sardynia - Lu Impostu - Lu Impostu Beach - Brandinchi Beach

Kolejnego dnia pobytu na wyspie tuż po śniadaniu i kawusi z ekspresu, który udało się nam zmieścić z pozostałym campingowym wyposażeniem do bagażnika naszego samochodu, ruszyliśmy poznać oddalone niespełna 15km od naszej bazy noclegowej na campingu La Cinta kolejne plaże wschodniej Sardynii. Plan dnia był luźny - chill&plażing. Po niespełna kilkunastu minutach jazdy dotarliśmy na ogromny parking. Na pierwszą z plaż, Spiaggia di Lu Impostu...
Go to

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsca

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pod ręką do góry ↑
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.