TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Go to

10 sierpień, region : Obwód Lwowski

Lwów - powrót do przeszłości

Ukraina - Lwów - Lychakiv Cemetery - Lviv Theatre of Opera and Ballet - Union of Lublin Mound - Cemetery of Eaglets

Lwów, długie spacery labiryntami starych uliczek wśród kamienic, z których każda jest architektoniczną perłą. Na każdym kroku odnajdujemy tu ślady dawnej świetności miasta i polskości. Voyage. Powrót do przeszłości. "Kocham to poczciwe Lwowisko i nic złego o nim powiedzieć nie pozwolę" mawiał Sebastian Klonowic. Lwów jest miastem w zachodniej Ukrainie, liczącym około 700 tysięcy mieszkańców. O pięknie Lwowa słyszeliśmy wielokrotnie zarówno w rozmowach ze...

6 lipiec, region : Środkowe Węgry

Budapeszt w 1 dzień - kompletny przewodnik

Węgry - Budapeszt - Parliament - Fishermans Bastion - Heroes Square

Polak Węgier dwa Bratanki...i do bitki i do szklanki - Lengyel Magyar két jó barát, eggyütt harcol s issza borát. Ach, ten węgierski język. W wolnym tłumaczeniu - komu w drogę, temu Abdar.pl ;))) Budapeszt utworzono z dwóch oddzielnych miast - Budy i Pesztu w 1872 roku. W roku 1918 (po I wojnie światowej) został stolica niepodległych Węgier. O leżącej na prawym brzegu Dunaju Budzie mówi się, że jest jak stara, dostojna ciotka, którą odwiedza się w niedzielę...

13 maj, region : Lubelszczyzna

Kazimierz nad Wisłą - Lubelskie poleca się i zamek Krzyżtopór

Polska - Kazimierz Dolny - Kazimierz Dolny Castle - Janowiec Castle - Krzyztopor Castle

Podczas pobytu w moich rodzinnych stronach postanowiłam pokazać Konradowi atrakcyjne zakątki niedaleko położonego Kazimierza Dolnego i Janowca. Plany pokrzyżowała nam pogoda, długo więc zastanawialiśmy się nad wyjazdem. Zaryzykowaliśmy jednak i w godzinach południowych wyruszyliśmy w drogę. Najpierw dotarliśmy do Janowca, kolejno przez Puławy do Kazimierza Dolnego do którego można się też dostać bezpośrednio przeprawą promową...

31 grudzień, region : Praga

Praga - miasto z pogranicza snu i jawy leżące na siedmiu wzgórzach

Czechy - Praga - Prague Castle - Charles Bridge - St. Vitus Cathedral - Wenceslas Square

Miasto z pogranicza snu i jawy. Leżąca na siedmiu wzgórzach Praga, jak gigantyczny magnes od wieków przyciąga dziwaków, geniuszy i artystów, ludzi spragnionych piękna i doskonałej zabawy. Jej czar nie przemija...Voyage. Praga by night? Sylwester w stolicy Czech? Dlaczego nie. Z początkiem grudnia zdecydowaliśmy się na rezerwację podróży do Pragi. Weekendowa wycieczka była naszą pierwszą wspólną podróżą. Chcieliśmy, aby była klimatyczna, inna niż kolejne podróże...

31 maj, region : Baleary

Majorka w 14 dni dookoła wyspy - kompletny poradnik

Hiszpania - Majorka - Palma de Mallorca - Sa Calobra - Cap de Formentor - Del Drac Cave - Arenal Beach

Przed każdą podróżą czuje dreszcz oczekiwania i wyobrażam sobie kogo spotkam po drodze, jak będą pachniały lokalne dania i w liściach jakich drzew będzie szumiał wiatr. Przeżywanie w wyobraźni daje pierwszą wielką przyjemność, ale nie można tego porównać do chwili, kiedy samolot dotyka płyty lotniska, otwierają się drzwi i...pierwszy oddech, smakowanie nowych owoców, radość i chęć odkrywania nieznanego świata - Beata Pawlikowska. Majorka jest...

1 maj, region : Jura Krakowsko-Częstochowska

W malowniczej dolinie rzeki Raby - zamek i skansen w Dobczycach

Polska - Dobczyce - Dobczyce Castle - Dobczyce Museum

Długi, majowy weekend. Możliwość dłuższego wypoczynku poza miastem...Tak właśnie mieliśmy spędzić ten wolny od pracy, studiów czas. Jednak kapryśna pogoda sprawiła, że nasze plany wraz ze zmieniającą się pogodą za oknem coraz bardziej się oddalały. Postanowiliśmy jednak, wybrać się na jednodniową wycieczkę do Dobczyc, przy okazji kontynuować podróże po małopolskich zamkach. Dobczyce położone są niespełna 30 km na południe od Krakowa, w malowniczej...

1 październik, region : Góry Stołowe

Góry Stołowe - magia Kotliny Kłodzkiej

Polska - Paczków - Bear Cave - Snieznik - Klodzko Fortress - Szczeliniec Wielki

To były nasze pierwsze wspólne wakacje, pierwsza dłuższa podróż. Postanowiliśmy zwiedzić rejon Polski, mało znany wielu Polakom, choć jest to obszar godny uwagi. Pomysł na wakacje na terenie dolnego śląska, narodził się zupełnie przypadkowo. Oglądając gazetę natrafiłam na zdjęcie przedstawiające ciekawy, wysoki taras widokowy, jakby wyrastał z ziemi. Zaczęliśmy zbierać informacje o tym miejscu. Fotografia, jak się później okazało, przedstawiała Szczeliniec Wielki...

9 sierpień, region : Małopolska

ZOO w Krakowie i Kopiec Piłsudzkiego

Polska - Kraków - Zoo Cracow - Piłsudskis Mound

Zapowiadał się kolejny słoneczny dzień wakacji. Postanawiając skorzystać z tej pięknej pogody wybraliśmy się na spacer do Zoo. Krakowskie Zoo powstało w 1963r. Położone jest na zachodnich obrzeżach miasta, na terenie przepięknego Lasku Wolskiego - największego kompleksu leśnego miasta Krakowa. Po przejściu przez kasy, mogliśmy podziwiać różnorodność i piękno stworzonego przez Boga świata istot żywych. Nasz spacer rozpoczęliśmy od przywitania papug...
Go to

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsca

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pod ręką do góry ↑
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.