TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

26 kwiecień, region : Kielecczyzna

Kielecczyzna na jeden dzień - zamek Szydłów i pałac w Kurozwękach

Polska - Szydłów - Szydlow Castle - Kurozweki Palace

Zapowiadał się słoneczny weekend, a my dawno nigdzie nie byliśmy. Przewodnik turystyczny w ręce i szukamy miejsca na ciekawą przechadzkę z historycznym tłem. Małopolska odpada w przedbiegach, byliśmy chyba wszędzie, choć nie wszystkie miejsca opisujemy na naszym blogu. To może dawne Kieleckie? W sumie nie daleko i wciąż nie odkryte. Od pomysłu do czynu, więc komu w drogę, temu czas! Postanowiliśmy tegoż dnia odwiedzić dwa zamki, jeden w Szydłowie, drugi...

21 październik, region : Jura Krakowsko-Częstochowska

Złota polska jesień w Ojcowie - zamek Korzkiew i Maczuga Herkulesa

Polska - Korzkiew - Korzkiew Castle - Hercules Rock

Rycerski zamek Korzkiew, którego historia sięga XIV wieku wybudowany został przez Jana z Syrokomli na litej skale w systemie tzw. Orlich Gniazd. Położony jest w Jurze Krakowsko - Częstochowskiej zaledwie 13km od królewskiego Krakowa. W skład zamkowego zespołu wchodzi zamek, dom mieszkalny, budynek folwarczny oraz park. Od czasu powstania zamku, obiekt przechodził z rąk do rąk, aż z końcem XIX wieku popadł w całkowitą ruinę. Znalazł się jednak człowiek...

14 październik, region : Małopolska

Kraków w barwach jesieni - widokowy rejs gondolą i atrakcje zakola Wisły

Polska - Kraków - Wawel Castle - St. Stanislaus Church at Skałka

Całkiem przyjemnego, październikowego poranka postanowiliśmy pospacerować wzdłuż zakola Wisły. Nieco wcześniej kupiliśmy na jednym z portali zniżkowych w internetach dwa bileciki na rejs statkiem po Wiśle, które tegoż dnia postanowiliśmy w końcu wykorzystać. Rejs po Wiśle rozpoczynamy niemalże u stóp Wawelu. Pogoda nas rozpieszcza, a widoki z tej perspektywy jeszcze bardziej. Wspaniale jest zobaczyć zamek królewski z poziomu rzeki. Po kilku chwilach...

21 sierpień, region : Beskid Sądecki

Galicja w pigułce - zamki, skanseny i piękne krajobrazy

Polska - Wytrzyszczka - Szymbark Museum - New Sacz Museum

Półmetek wakacji, pogoda dopisuje. Postanowiliśmy wykorzystać wolny weekend i wybrać się w kierunku Beskidu Sądeckiego. Celem podróży był skansen i zamek w Szymbarku, Miasteczko Galicyjskie, skansen w Nowym Sączu oraz pięknie położony nad Dunajcem zamek Tropsztyn w Wytrzyszce z charakterystyczną wieżą usytuowaną tuż przy drodze łączącej Kraków z Nowym Sączem. W stronę sądeckich szczytów wyruszamy z rana, przyjemna droga i mały ruch w trasie powoduje...

2 wrzesień, region : Podkarpacie

Podkarpackie na weekend - zamek w Łańcucie i Krasiczynie

Polska - Łańcut - Lancut Castle - Krasiczyn Castle

Malowniczy Łańcut położony zaledwie 17km od Rzeszowa, we wschodniej części Polski chlubi się jednym z najlepiej zachowanych i najpiękniejszych zamków magnackich w Polsce. XVI wieczny pałac przetrwał w stylu francuskiego baroku w kształcie jaki nadał mu Roman Potocki z początkiem XX wieku. Okazała rezydencja nie straciła wiele z dawnego blasku, uniknęła też dewastacji bo z chwilą zakończenia wojny posiadłość uznano za muzeum narodu polskiego...

3 kwiecień, region : Śląsk i okolice

Śląskie zamki - Będzin Siewierz i Olsztyn

Polska - Będzin - Bedzin Castle - Siewierz Castle - Olsztyn Castle

Zapowiadał się przyjemny, wiosenny dzień. Postanowiliśmy wybrać się po ciężkiej, długiej zimowej przerwie na pierwszą tego roku skromną wyprawę w województwo śląskie. Długo analizowaliśmy zamki w województwie małopolskim korzystając z różnych źródeł i doszliśmy do wniosku, że nie ma już w tym województwie zamku, którego nie odwiedziliśmy. Celem jednodniowego wyjazdu były trzy śląskie zamki. Wcześnie rano wyruszyliśmy w podróż w stronę Katowic...

17 sierpień, region : Kielecczyzna

3x Świętokrzyskie - Jaskinia Raj, zamek w Chęcinach i skansen w Tokarni

Polska - Chęciny - Tokarnia Museum - Raj Cave - Checiny Castle

Zapowiadał się przyjemny, sierpniowy poniedziałek. Dla nas był to dzień wolny od pracy. Decyzję o odwiedzeniu ziemi kieleckiej podjęliśmy tuż po pobudce. Celem jednodniowego tripu był Park Etnograficzny Muzeum Wsi Kieleckiej, zamek w Chęcinach koło Kielc, a także słynna Jaskinia Raj. W stronę Kielc udaliśmy się w godzinach porannych. Pierwszym przystankiem był skansen w Tokarni, nieopodal Kielc. Muzeum skansen położony jest na obszarze 70 ha w niewielkiej...

10 sierpień, region : Podkarpacie

Podkarpacie na weekend - Zamek w Baranowie i pałac Tarnowskich

Polska - Baranów Sandomierski - Baranow Sandomierski Castle - Tarnowski Palace

Sierpniowy weekend zapowiadał się ciepły i słoneczny. Postanowiliśmy odwiedzić rodzinne strony Agatki i tym samym naszym celem kolejnej podróży została perła architektury renesansowej, magnacki zamek w Baranowie Sandomierskim oraz zamek - pałac Tarnowskich w Tarnobrzegu - Dzikowie. Zamek w Baranowie Sandomierskim zwany "Małym Wawelem" ze względu na liczne podobieństwa, wzniesiono w drugiej połowie wieku XIV. Położony jest na prawym brzegu Wisły w...

31 sierpień, region : Toskania

Florencja, Rzym i Watykan - spacerem po pięknych włoskich miastach

Włochy - Rzym - Roman Forum - St. Peters Square - Colosseum - Trevi Fountain

Włochy to kraj położony w południowej części Europy nad morzem Śródziemnym. Kraj wielu atrakcji turystycznych, zabytków, pięknych plaż. To również kraj o gorącym klimacie, w którym najlepiej smakują lody, pizza oraz spaghetti. 31 sierpnia 2007 roku wybraliśmy się w 14 dniową podróż na Sycylię z krakowskim biurem turystycznym Olimp. Trasa przejazdu na wyspę przebiegała przez Czechy, Austrię, Włochy. W drodze na Sycylię zatrzymaliśmy się na 9-cio godzinne...

6 lipiec, region : Środkowe Węgry

Budapeszt w 1 dzień - kompletny przewodnik

Węgry - Budapeszt - Parliament - Fishermans Bastion - Heroes Square

Polak Węgier dwa Bratanki...i do bitki i do szklanki - Lengyel Magyar két jó barát, eggyütt harcol s issza borát. Ach, ten węgierski język. W wolnym tłumaczeniu - komu w drogę, temu Abdar.pl ;))) Budapeszt utworzono z dwóch oddzielnych miast - Budy i Pesztu w 1872 roku. W roku 1918 (po I wojnie światowej) został stolica niepodległych Węgier. O leżącej na prawym brzegu Dunaju Budzie mówi się, że jest jak stara, dostojna ciotka, którą odwiedza się w niedzielę...

13 maj, region : Lubelszczyzna

Kazimierz nad Wisłą - Lubelskie poleca się i zamek Krzyżtopór

Polska - Janowiec - Kazimierz Dolny Castle - Janowiec Castle - Krzyztopor Castle

Podczas pobytu w moich rodzinnych stronach postanowiłam pokazać Konradowi atrakcyjne zakątki niedaleko położonego Kazimierza Dolnego i Janowca. Plany pokrzyżowała nam pogoda, długo więc zastanawialiśmy się nad wyjazdem. Zaryzykowaliśmy jednak i w godzinach południowych wyruszyliśmy w drogę. Najpierw dotarliśmy do Janowca, kolejno przez Puławy do Kazimierza Dolnego do którego można się też dostać bezpośrednio przeprawą promową...

15 kwiecień, region : Małopolska

Małopolskie zamki, Auschwitz Birkenau i skansen w Wygiełzowie

Polska - Spytkowice - Auschwitz Birkenau Museum - Wygielzow Museum

Zapowiadał się słoneczny, kwietniowy weekend. Postanowiliśmy to wykorzystać i wybrać się na pierwszą tego roku, jednodniową, wiosenną wycieczkę po Małopolsce. Celem tej wyprawy był zamek w Zatorze, zamek w Spytkowicach, ruiny dworu w Graboszycach, Muzeum Auschwitz Birkenau w Oświęcimiu, skansen wsi ludowej - Nadwiślański Park Etnograficzny w Wygiełzowie, zamek Lipowiec w Babicach oraz zamek Tenczyn w Rudnie. Plan zwiedzania był dość napięty...

31 grudzień, region : Praga

Praga - miasto z pogranicza snu i jawy leżące na siedmiu wzgórzach

Czechy - Praga - Prague Castle - Charles Bridge - St. Vitus Cathedral - Wenceslas Square

Miasto z pogranicza snu i jawy. Leżąca na siedmiu wzgórzach Praga, jak gigantyczny magnes od wieków przyciąga dziwaków, geniuszy i artystów, ludzi spragnionych piękna i doskonałej zabawy. Jej czar nie przemija...Voyage. Praga by night? Sylwester w stolicy Czech? Dlaczego nie. Z początkiem grudnia zdecydowaliśmy się na rezerwację podróży do Pragi. Weekendowa wycieczka była naszą pierwszą wspólną podróżą. Chcieliśmy, aby była klimatyczna, inna niż kolejne podróże...

19 sierpień, region : Beskid Żywiecki

Beskid Żywiecki na weekend - Pilsko i zamek w Suchej Beskidzkiej

Polska - Sucha Beskidzka - Pilsko - Sucha Beskidzka Castle

Hej Pilsko, hej Pilsko. Hej wysokie trawy. Którędy chadzali, którędy chadzali. Zbójcy od Orawy. Bieżącego roku udało mi się odwiedzić Bułgarię, Majorkę, zamki Rabsztyn, Smoleń, Ogrodzieniec, Mirów, Bobolice, Morsko, odwiedziłem też góry wiosną Dolomity. Nie odwiedziłem polskich gór latem i postanowiłem to dziś zmienić. Celem kolejnej weekendowej podróży był Beskid Żywiecki i jego jeden z najwyższych szczytów - Pilsko. Szczyt ten miałem już kiedyś przyjemność odwiedzić...

22 lipiec, region : Jura Krakowsko-Częstochowska

Szlakiem małopolskich zamków cz.1 - urokliwe ruiny i wielkie tajemnice od Rabsztyna po Mirów

Polska - Rabsztyn - Ogrodzieniec Castle - Mirow Castle - Rabsztyn Castle - Morsko Castle

Tydzień po powrocie z Bułgarii, korzystając z słonecznej, sobotniej pogody, wraz z przyjaciółką Gabi, wybrałem się na mały trip. Celem podróży było odwiedzenie kilku małopolsko - śląskich zamków, a raczej ich ruin :-) Plan zwiedzania był prosty, 6 zamków - Rabsztyn, Smoleń, Ogrodzieniec, Mirów, Bobolice, Bąkowiec - Morsko, jednego dnia. Pierwszym punktem tego dnia był zamek w Rabsztynie, nieopodal Olkusza w województwie małopolskim. Sporych rozmiarów ruiny widać już z drogi...
Go to

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsca

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pod ręką do góry ↑
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.